Nelliesmamma

Direktlänk till inlägg 26 april 2011

Nellie ska börja skolan!

Av nelliesmamma - 26 april 2011 21:24


Idag var vi på första besöket på skolan där Nellie ska gå i höst. Det var en liten tjej där som hade varit ensam tjej hela året (flera år??) Hon blev eld och lågor när Nellie kom. "Kom Nellie vi kan hålla handen" "Kom Nellie så ska jag visa dej gungorna" och Nellie hon hängde med och tyckte väl att det var "kul" eller "bra.


Till en början stängde hon ner hela systemet, hon gör det ibland när hon känner sig osäker eller missnöjd med situationen. Jag märkte dock EN stor skillnad från tidigare. Förut när hon stängde ner gick det inte att få kontakt hur man än försökte. Hon bara tittar bort/ner och väntar tills man lämnar henne ifred. Idag svarade hon på ALLT, men hon sa "Ja" oavsett vad som sades till henne. Ett framsteg enligt min ringa mening.


Hela hon har genomgått en stor förändring på senare tid och jag var hos syrran i påsk. Hon sa: -Det är rätt häftigt för till och med JAG förstår vad Nellie säger.


Det är ju roligt!


Igår tog hon en stol från köket och kasade hela vägen ut i hallen (en BRA bit!) för hon hade sett hur jag lagt kvitton från min plånbok på hyllan där. Hon bara skulle ha det där kvittot alltså. KUL!!


När jag var hos syrran satt Nellie i bilen och meckade med alla knappar och spakar, jag kom på att jag nog skulle ta ut nyckeln ur låset. Jag slängde den i en påse i baksätet. Sen gick vi in i stallet (Nellie med alltså) Efter en dryg halvtimme eller nåt så gick vi ut i solen och vilade lite. (Jag verkade syrrans hästar) Nellie sprang runt och lekte med hunden lite, sen försvann hon. Efter ett tag såg vi att hon var inne i bilen igen. Hon hade klättrat bak i baksätet, letat igenom påsen (hon såg tydligen var jag "gömde" den!!!???) hittat nyckeln och klättrat fram igen. När jag kom fram skulle hon precis sätta RÄTT nyckel i låset. MAKALÖST!!


...

 
 
Ingen bild

mamma mormor

26 april 2011 21:56

vad roligt, vad är det för skola, var ligger den, i Rödeby eller...?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nelliesmamma - 8 december 2023 20:29

I min familj är vi fem syskon och en halv.    Det är en underdrift när jag säger att det har varit svårt att förstå alla. Ju mer jag tänker på det, desto mer inser jag att vi alla fem och en halv är varandras motsatser -i allt. Och ärligt så kan ...

Av nelliesmamma - 15 augusti 2021 21:26

Jag har sett och upplevt toppen och botten.   Jag har sett vilket arbete som krävs för att bli bäst.  Jag har sett alla svettdroppar som Du betalat för att komma först. Jag har sett vilket pyttemisstag som tar Dig från guldmedaljen. Jag har...

Av nelliesmamma - 15 augusti 2021 20:45

Den här bloggen startade jag för sååå många år sedan. Jag hade så mycket som jag behövde få ur mig.    Jag vet att många älskade, många hatade, och ännu fler förundrades över mitt sätt att se på världen.   Eller kanske mest av allt hur jag så...

Av nelliesmamma - 24 september 2018 15:56

Nollvisionen, men när? Karlskrona 24/9 2018 Nedan kommer relevanta klipp från en debattskrift gjord av Magnus Andersson på Cajoma Consulting i Uppsala år 2003 (Nollvision eller nollillusion, Uppsala 2003) En sammanfattning av nollvisionen ...

Av nelliesmamma - 22 september 2018 16:56

I flera dagar har jag haft funderingar på om jag skulle tävla alls. Jag har inte känt mig pepp. Atlas har känts avig och inte alls på G. Sen funderade jag på om jag skulle stryka mej i Trail och bara rida de andra grenarna. Hur det slutade? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards