Nelliesmamma

Alla inlägg den 21 november 2016

Av nelliesmamma - 21 november 2016 22:36


Jag har ett tydligt uttalat delmål, jag ska sitta på Flicka i maj.

Nu var det ett tag sen jag körde ett pass med henne, men idag så....

SJUK HÄST??

Jag sackade ut henne med jackan, även på huvudet, jag lät jackan glida av från ryggen och rumpan så att den dråsade i marken. Noll reaktion.

Körde flytta fram, bak, lyfta fötter, skritt, trav, galopp, vända. ALLT med mindre tryck och bättre svar. Och FLER repetitioner.

Host... Allt var bättre än just att lyfta bakfötterna...

Ja, det var ett bra pass, jag passade på att tränsa mä, och hon fick gå nåt varv med tränset på sig (första gången) ungefär som "IQ- kan tugga toy och gå på en gång" som Uggla sjöng.

Alltså det gick mycket bra. Jag ska visa henne sadeln nästa gång.

Nöjd.

Atlas fick köra ett kort pass lös på banan. HAN ville höja ribban och galoppera på en 10-metersvolt. Det tackar jag för.

Sen tog jag korta linan och travade liten volt med flytta rumpan utåt. Han blev klippt slut på nolltid så det tog nog där det skulle.

Jag kunde inte bli mer nöjd med mina hästar idag!

Gotta lööööv them.

:):):)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards