Nelliesmamma

Alla inlägg den 14 november 2015

Av nelliesmamma - 14 november 2015 23:21


Idag var jag i Skurup och hämtade lilla Flicka...

Hon är enligt annonsen en Tinker/Arab men när jag kom dit pratades det om Tinker/Halvblod.

Hon är hur som helst väldigt skygg men mycket cool....

När jag kom hem till Viö släppte jag Flicka på ridbanan medans jag gick in och lagade mat och åt.

Sen skulle hon fångas mä...

Det gick sådär kan man säga och jag får väl säga att jag var lite inkonsekvent. Men efter en stund satte jag ner foten och fullföljde en join-up.

Hokus-Pokus -Filijokus

Sen kunde jag både gå fram och klappa henne OCH knäppa fast grimskaftet i grimman.

Sedan kunde jag leda upp henne till stallet där hennes sällskapsdamer stod och väntade. Alltså Atlas sprattlade runt i hagen och ropade eftersom han var själv men Donna och Bella de sa inte ett PIP därinne i stallet. Inte tusan ville Flicka in i stallet?

Då kom Lollo på den brighta iden att ta ut Bella och dingla med henne likt en korv framför en hund...

VIPS så var Flicka inne i boxen!

Hokus-Pokus-Filijokus!

Här kommer bilder på Flicka och hennes sällskapsdamer...


Och här kommer bild på TROLLKNUTEN som nu är ett minne blott. Aja, hon hade 4-5 stycken men ALLA är borta.

Jag skulle kolla gränserna lite...
Jag borstade några tag på benen och det såg jag direkt - DET var inte populärt, men jag fortsatte ändå. Då jävlar skulle hon hugga mig i handen. En riktig lavett och ett nej, sen drog jag fyra tag till med borsten. Sen var den kampen över. Så snopen hon såg ut!
Jag dööör vad kul det var....


Och sällskapsdamerna premiärbor stallet...


Imorron blir det en join-up på förmiddan. Sen släppa ihop Flicka och Atlas på ridbanan och sen ihopsläpp i hagen. Förhoppningsvis blir det inte så mycket bus i hagen om de får busa på ridbanan först. Hagen är ju hal som en skridskois med all lera...

Sjukt trött ikväll, men på ett skönt sätt...

:):):)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards