Nelliesmamma

Alla inlägg den 21 september 2014

Av nelliesmamma - 21 september 2014 22:22


Den här helgen passade Jocke på att sätta in fönstrena som jag tagit ner, kittat och målat. Det blev FIIINT! (Bild, host?)

Jag behövdes inte som hantlangare hela tiden så jag passade på att lastträna Atlas. Förra gången tog det 15 minuter så gick han in.

Den här gången gick grunderna ohyggligt fort så efter 15 minuter kunde jag "skicka" in honom. Alltså att han går in utan att jag går före.

Därefter körde jag lite presenningträning. Slumpen egentligen, jag hittade nämligen en trasig gammal presenning jämter ladan och skulle dra upp den på vägen för att skaka den ren och vika ihop den. Men så såg jag fyra intresserade öron i hagen och tänkte aha! Jag ska dra pressen över ryggen på Atlas....

Jag gick in i hagen med pressen fyra gånger.
Första gången drog jag omkring den lite hur som helst utan att just söka upp hästarna alls.
Andra och tredje gången drog jag den mot benen och la en flik över ryggen.
Fjärde gången drog jag hela pressen över ryggen.

Jag gav honom 10-20 minuter emellan varje "pass"

Nöjd.

:):):)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards