Nelliesmamma

Alla inlägg den 18 december 2014

Av nelliesmamma - 18 december 2014 09:34


Japp!

Jag ÄGER epitetet VIRRPANNA!

Jag lyckades med konststycket att fucka upp jobbet för mina kollegor på min lediga dag mä.

Jag hade betald arbetstid till 20:45 igår. Jag ville INTE att sista eleven skulle känna att jag hade "bråttom till semestern" så jag drog över på körtiden (som vanligt) till gott och väl 21:00. Sen försökte jag få undan lite papper och fix så att det inte ska ligga grejjer och "skräpa" över semestern. Jag åkte hem 21:30.

MEN JAG HADE FORTFARANDE BILNYCKELN I JACKFICKAN.

Sandrastackarn kunde inte få igång bilen med reservnyckeln idag på morronen eftersom den nyckeln är felprogrammerad. Så hon fick ställa in sin lektion, sätta sig i automatbilen och komma och HÄMTA bilnyckeln hos mig.

Jag verkligen TJÖT för jag skämdes så dant. Fy fan stackars Sandra.

Men nu är det semester. Jag ska göra INGET åtminstone till julafton. Sen får vi se hur det blir med kroppen och knoppen. Jag hoppas på bättring iaf.

:S:S:S

Av nelliesmamma - 18 december 2014 00:43


Jag skulle kunna säga: Tyvärr, jag är bara en bonnaunge utan bildning så det här är vad du får.... 


Men istället vill jag säga så här: Jag har inte vetat/förstått att utbildning på universitet är för "alla" och att jag OXÅ kan bli bildad.


Haha, men tyvärr! Jag kommer alltid att vara JAG! Men TACK käre gode Gud och Anne för den här chansen, jag kommer att plugga vidare och Ni kommer (tyvärr) att höra från mig i olika sammanhang - det känner jag på mig. 


Hörredu!


Jag fick ett erbjudande om att hålla körlektion för reportrarna på BLT Fredag, med ett reportage på flera sidor i BLT som resultat. I den artikeln sa jag att "man får inte körkortet på livstid, man är skyldig att uppdatera sig på nya regler" och GISSA! Jag har blivit inbjuden att föreläsa för ETTHUNDRAFEMTIO pensionärer som vill ha en uppdatering! I LOVE!


(Om ni bara visste vad det här kan leda till i FLERA OLIKA ASPEKTER, shit det här är STORT inom trafiksäkerhetsarbetet i SVERIGE. Käre gode Gud ge mig styrka att ta det här till den nivå där det här behöver landa!)

 


Jag ser SÅ fram emot det, men jag har inte den blekaste aning om vad jag ska ta upp. Tursamt så har jag till den 3 mars att förbereda mig. Kan du FATTA hur mycket jag ser fram emot det här?


Om DU har något som Du skulle vilja framföra till förare i kategorin "äldre förare"  så hör gärna av dig till barahelen@yahoo.se så ska jag se om inte det kan ordnas. Men AKTA dig för att anklaga äldre som orsaken till trafikolyckor då det inte finns statistiskt underlag för de "anklagelserna"  :D


:):):)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards