Nelliesmamma

Alla inlägg den 16 september 2011

Av nelliesmamma - 16 september 2011 21:23


Det blev ju lite knas för ett tag sen, när Atlas drog igenom staketet så att stolpar och linor rök...


Jag fick helt enkelt flytta hästarna till en hage med större grindhål och mer plats utanför hagen, för han V-Ä-G-R-A-D-E att följa med mig ut ur den hagen där OLYCKAN hände!


Igår satte jag av EN OCH EN HALVTIMME för att vara säker på att få ut honom ur hagen och HINNA till träningen. Hahaha, han gick raka vägen ut ur hagen utan att blinka. Jag var lite orolig för att han hade passat på att göra "en grejj" av det, men det har han verkligen inte gjort. SHIT vilket minne de har hästarna. Jag bara GISSAR att jag ALDRIG kommer att få ut honom ur den där olycksaliga hagen så länge som han lever. Skit samma, jag kommer faktiskt inte att försöka ha honom där fler gånger. Han är så lugn nu när han får gå i en hage där det finns lyse utanför grinden och där grinden är BRED!


Idag körde jag utsackning för tredje gången. Första gången hade han huvet uppe i taket nånstans, andra gången ganska högt, idag hade han huvet sänkt. Jag ÄLSKAR denna häst. Han är så SJUKT snäll, men jag måste vara helt på min vakt hela tiden. Jag får inte låta mej luras att slappna av eftersom han bara är T-V-Å år och vad som helst kan hända. 


Jag har så STARKA minnen från tiden då jag red in Donny och Diaz, båda gångerna gick jag på skapliga minor. Jag tänkte att jag iaf inte skulle gå på SAMMA den här gången!! Men det är en otroligt stor skillnad på att träna en häst som är fyra år mot en häst som är TVÅ!! Jag tror oxå att jag nämnt det förut: När jag tränade ARAB förväntade jag mig en explosion varje gång eftersom de är så otroligt heta i nerverna, men med NORDSVENSK så blir det lite mer som en överraskning? Jag gissar att det är ÅLDERN som gör att han reagerar som han gör, men nån nämnde visst att Nordsvensk inte är SÅÅÅ lugn av naturen!?


Aja, jag bara TOKÄLSKAR den här underbara hästen. NU står han L-U-G-N-T och lyfter A-L-L-A fyra fötterna, UTAN att lägga vikten på det benet som jag lyft. 


...

Av nelliesmamma - 16 september 2011 19:41


Mitt jobb är S-J-U-K-T krävande, men så O-T-R-O-L-I-G-T roligt, det måste nog upplevas tror jag!! 


För nån vecka sen eller så så slogs jag av en tanke. OM jag hade vetat DÅ - det som jag VET nu, så hade jag A-L-D-R-I-G satt mig i bilen och genomfört min första körlektion.


Hahaha, helt SJUKT vad mycket jag har förändrats i bilen på så kort tid alltså!! Alla eventuella trafiklärare kunde väl dela med sig av sin första tid i bilen?


Jag har hela tiden blivit coachad och peppad av Anne, bättre chef och mentor kan du bara drömma om alltså! Jag minns att hon sa vid nåt tillfälle: Du kommer att skratta åt det här en vacker dag. Och JA, jag SKRATTAR åt det!!


Du är verkligen toppen Anne!!


Jag har alltid sagt att jag HELLRE tar en käftsmäll mellan ögonen när jag förtjänare det än att få höra av NÅN ANNAN att något jag gjort inte duger... Och jag får en käftsmäll ibland, precis mellan ögonen. Men mycket oftare får jag ett vänligt och upplyftande ord på vägen. SHIT vad jag älskar mitt jobb och min arbetsplats!!


Det vore lögn att säga att jag LÄNGTAR till på måndag, för jag har så otroligt mycket kul och mys med Nellie på helgerna. MEN när måndagen kommer så har jag INGENTING emot det.


...


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards