Nelliesmamma

Alla inlägg den 19 april 2009

Av nelliesmamma - 19 april 2009 18:01


Jag skulle skicka MMS och visa en liten film på Nellie för hon pladdrar så dant nu för tiden... men det funkade ju inte!!! TYPISKT!!! Men jag har messat den till vissa som jag tror kan ta emot!!!


...

Av nelliesmamma - 19 april 2009 17:54

Av nelliesmamma - 19 april 2009 10:48


Redan i fredags kände jag att det var nåt på gång, men varför det skulle vara så svårt att ta det LUGNT??? Det började med en tur i skogen, man vill ju ge Nellie nånting roligt på helgen. Och hästarna behöver ju faktiskt röra på sig.  Hmmmmm ungefär som om inte promednaderna i veckan skulle ha gjort nån skillnad ALLS...hihihi


Det var ju ett strålande väder oxå....



Jag har funderat lite....vad har jag för variation i mitt liv och i min blogg egentligen??? GÅ i skogen, RIDA i skogen och KÖRA i skogen...hmmm


Hur som helst- i vår skog kan man variera sig mellan Rudagölarna och Långasjö. Den här gången styrde vi kosan till Långasjö och kolla vilken fin hundbadplats!!!


 


Hela skogen har en väg som är som en "åtta" och det gör att man kommer till den berömda "vändplatsen" hur man än gör liksom - och då händer vaddå??



I vanliga fall ett totalt utbrott men den här gången besinnade hon sig den lilla prinsessan och nöjde sig med att ge mamma en anklagande blick och en ORDER!!!



Jo - mamma fintade henne med att SNART kommer vi till PÖLARNA!! Då måste mamma plocka sten att kasta i vattnet...hihihi



Det går ALLTID hem, så den här gången gick det ju riktigt bra!! Hade även lite bilder på Nellies akrobatik... När man är på hemväg och det går i sakta mak så är det JÄTTESVÅRT att sitta still, men de övningarna får ni se en annan gång....


När vi kom hem skulle jag lasta släpet med sopor för det har inte blivit gjort sen vi byggde om stallet....



Det kommer bli några vändor till tippen, det vet jag, men man måste börja NÅN stans ju, och LITE finare blev det ju när hela högen med byggrester försvann....



Sen var det det där med hunden. Han följer ju ALLTID med ut i skogen, ALLA gånger HEMMA i alla fall. Flower har inte visat nån större kärlek till hunden än så länge, så det dröjer innan Boss får följa med ut på ridturer...

Men när vi går och kör så är han alltid med, men HUVVET behöver oxå tränas på en hund...jag gjorde därför en sökruta. Det betyder att man går omkring på en i förväg uttänkt ruta på kanske 20 gånger 20 meter. Sen lägger man ut godis här och där INNE i rutan. Det ser kul ut för hunden uppträder som om det finns osynliga staket som han aldrig går utanför!!!


Igår använde jag tillklippta Pärssons delikatesskinka......mmmmm



När hunden är lite duktigare...som Boss då....fniss, då kan man även HÄNGA upp godiset en bit från marken för extra utmaning. Efter ungefär 10 minuter av den här synen....



Ja, då är hunden helt slut i huvvet och resten av kroppen. Då ligger han och sover så han snarkar. Och apropå det!! Jag kände mej inte så BRA igår så efter mina små bravader så somnade jag direkt efter maten och vaknade bara för att gå från soffan till sängen.....


IDAG ska jag bara ta det lugnt!!! Gå med hästarna och sen är det BRA!!


Imorron ska ni få se före och efterbilder från altanen. Den saknar fönsterbrädor än så länge, men det är ändå så fint att ni måste få se LITE!!









Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards