Nelliesmamma

Alla inlägg den 28 juli 2017

Av nelliesmamma - 28 juli 2017 15:27


Nu har Hovis varit här och skarvat ihop så mycket som finns. Han har slipat av skon så den är nästan lika smal som hoven, nu återstår att se om det håller.

Atlas får stå tills på måndag och sen får vi se om det håller för ridning.

Håll tummarna!!

Jag tror han slipade av nästa en cm på insidan. Det syns inte jättebra på bilden men hoven är riktigt smal.

Som tur är har jag två hästar. Så idag tog jag en runda på Flicka, och hon var precis lika fantastisk idag.

Jag brukar säga att mina hästar är såååå snälla och att de aaaaldrig gör nåt...

Men när jag tittar lite närmare på ridningen så försöker hon tjuvstanna vid kanten och vingla lite väl obefogat. Fast jag är där lite steget före så att säga.

Hade någon annan ridit, någon med betydligt mindre unghäst/hästvana så hade troligen resultatet sett helt annorlunda ut.

Nu sticker jag på Diggiloo och sen jobbar jag både lördag och söndag. Det blir handledarutbildning lördag och riskettan på söndag. Riskettan kör vi på Engelska den här gången. Bara för att... ;)

Och på måndag drar jobbet igång på allvar. Kan bli skönt med våra dagliga skrattanfall.

:):):)

Av nelliesmamma - 28 juli 2017 10:05


Under senvåren och tidig sommar har Flicka försökt att tränga sig vid grinden. Hon har tydligt visat att nu är det HENNES TUR att få komma ut och bli riden. Så de senaste veckorna har jag tagit ut henne lite oftare, och den här veckan har det ju varit helt ombytta roller. Atlas (vrålapan) har blivit ensam kvar i hagen.

Idag körde jag ner för att hämta hem Atlas, håll tummarna, hovis är på ingång!

Flicka stod vid grinden och ville mä, TROTS det tuffa passet på Endurobanan igår. Atlas stog 10 meter bort med huvet sänkt nästan till marken. När jag gick förbi Flicka och närmade mig Atlas med grimma i handen gnäggade han. Åååh, får JAG följa med?

Såååå sööööt!!

:):)::)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards