Nelliesmamma

Alla inlägg den 8 februari 2011

Av nelliesmamma - 8 februari 2011 22:30


Hahaha, konstig fråga va??


För ett och ett halvt år sen var jag hungrig inom en timma efter jag ätit, då gick jag på en frukt, efter en kvart var jag hungrig igen och sådär rullade det på dag efter dag efter dag....


Tills jag upptäckte LCHF.


Eller det är nästan två år sen jag slapp undan den där jobbiga känslan av att aldrig vara mätt och belåten liksom. Nu känner jag mej aldrig hungrig på det viset. Ibland kan jag komma på mig med att vara onaturligt trött, då får jag fundera när jag åt senast. Det kan ha gått ända upp till sju timmar, ja, det är ovanligt förstås men det har hänt....


Ikväll kände jag mej nästan lite illamående.... jag undrade om jag fått med mej en magsjuka från Stockholm. Det fanns nämligen risk för det....


Men jag räknade ut att jag ätit två stekta ägg till frukost, en omelett på två ägg till lunch och en halv pannbiff och lite blomkålsmos på eftermiddagen. Ja, jag var inte hungrig när Mats och Nellie åt, men jag smakade lite för att kolla blomkålsmoset....


På det har jag tränat ganska hårt på förmiddan och härjat runt här hemma på eftermiddan. Det visade sig att jag nog var HUNGRIG och inte magsjuk.... hihihi....


Jag känner mej nöjd med det, en halv kycklingfilé åkte ner och nu blir det spikmatta och boken.



...

Av nelliesmamma - 8 februari 2011 09:23


Haha, ja det var väl att ta i, men det har blåst nåt överjävligt här inatt. Mats har varit ute och jagat presenningar och takplåtar halva natten! Jag har däremot sovit som en stock!


Trots att jag sovit som en stock känner jag mej trött -intill döden trött. Jag vet var felet sitter, TRÄNINGSBRIST! Jag har inte tränat sen innan helgen och det är ju inte bra! Nu ska jag bara kolla över mina bloggar på Bloglovin sen är det DAGS äntligen!


...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards