Nelliesmamma

Alla inlägg den 12 maj 2010

Av nelliesmamma - 12 maj 2010 11:47

     

Jag hade ju packat med mig träningskläder för att jag luskat ut att det fanns både gym och pool på hotellet!! Direkt vid ankomst luskade jag ut följande:



       


Och jag tog en rejäl promenad jag!!!



Ja, det tog sin lilla tid, och när jag kom tillbaka till hotellrummet så tyckte jag nog att det var en lite kylig stämning...


     


Jag förstod nog inte riktigt först...men det visade sig att jag varit borta i ÖVER två timmar!! Hoppsan!!??


Nästa dag ägnades helt till shopping!! Bla så vandrade vi förbi den här butiken!!


  


Hahaha, jag tänkte stila för Dajjen, men vafan jag är ju skit-trög alltså!! Hon bor och jobbar i LUND inte i Malmö. Ja, det blev lite roligt där på SMS!!!


Och vad MÅSTE man se om man kommer till Malmö?? Det som vi åkte och kollade FÖRST för Mats skulle se den NU NU NU!!!


      


Turning torso såklart!! Och det var VERKLIGEN något att se, men ärligt, vem vill bo här??? INTE JAG!!!



Nääää, det var lite för creeepy för mej alltså!! Men mäktig byggnad helt klart!!!


  


Den här vinkeln gör sig bra på bild?? Hahaha!!!


Precis i anslutning till Turning Torso finns de här byggnaderna. Mats påstod att de hade ingått i nån bomässa på något vis....men hur tänkte de när de ritade de här husen?? WOHOOOO let´s go WIIIILD!! Det behöver inte va snyggt, bara det är CRAZY!!!!



 



Granne med de husen fanns den här inrättningen....borde det inte funnits nån slags facelift för husen oxå???


    


Hahaha!!


Men sen bar det iväg till Malmö arena. Jag ska INLEDA med att säga att det var det hittills sämsta arrangemanget vi har varit på i SM-finalväg. Med det sagt så kan jag bara skriiiika ut: FAAAN vad roligt det var!!


    


Först damfinalen, jag smyghöll lite på Skövde för jag gillar deras snabba spel. Nu fick vi inte se det, och oavsett så är ju såklart Sävehof värdiga SM-guldvinnare!!


   


Sen var det dags för herrarna och jag höll helhjärtat på Drott!! Såklart för vi har en Karlskronakille i det laget!! Eller än så länge iaf!! Nu höll ju inte Drott hela vägen, men det var en underbar match att se!!!


  


Hahaha, orkade inte springa ner och fota efter herrarnas match. Alltså vi köpte våra biljetter i början på December eller så. Inte SÅ tidigt kanske - men vi fick sitta uppe vid taket. Nu har jag glidit in på det som INTE var bra med årets arr...


Tomma stolar...närmare bestämt nästan 2.400 stycken!!!


       


Det är väldigt pinsamt att man inte ordnar så det är slutsålt!!


Men Drottklacken var en ljuspunkt, även om bilden blev kass!!



Sävehof såg inte ut att vara lika många...och Skövdes klack satt HÖGRE upp mot taket än vad vi gjorde. Det känns fel på nåt vis?? Det kanske inte går att lösa riktigt perfekt alla gånger, men tomma läktare vid planen och ett finallags klack högst upp i taket?? Njä....


På söndagen åkte vi ett varv i Malmö igen!! Och det är inte SÅ lätt att hitta där må du tro!! Men nu har vi åkt MÅNGA varv!!!  Vi hittade FISKEHODDARNA där man säljer färsk fisk!!!



Och jag fick nästan lite hemlängtan efter den här synen:


 


Den återfanns vid tekniska museet eller nåt sånt...



Men det var stängt, så vi kollade lite ankor istället!! Kolla in hanen som ser ut helt som en staty!!


 

Här har vi en trafiksituation... De går ju över utan att passera övergångsstället!! Måste bilen väja då??



 

Och vattenskål finns ju inte så man får hålla till godo med spårvagnsspår helt enkelt!




  


Snipp snapp slut så var den helgen slut!!!


...         

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards