Nelliesmamma

Alla inlägg den 14 januari 2010

Av nelliesmamma - 14 januari 2010 08:50


Ja, det fanns ju ett annat urgammalt uttryck oxå...


Man har inte roligare än man köper ut!!


Men nu var det barn inblandat, tillsammans med idrott och då köper man inte ut för att ha roligt!!


Mats har alltid haft en stor förkärlek till udda sporter. Jag vill minnas att han rabblade upp några förslag till grenar inför nästa friidrottssäsong. Han tyckte att de gamla var lite slitna så han hade 100 meter gräv eller varför inte 400 meter stavhäck??


Jag menar att nu pratar vi underhållning här. Det gäller ju att man har en hjärna som bjuder på lite sköna bilder när man läser ovanstående, annars är ju hela skämtet dödfött. Man kan ju även adda att det är Mats själv som utför grenarna, eller kanske att JAG utför 400 meter stavhäck. DÅ blir det riktigt roligt!!! Hahaha, kom inte över en enda ribba!!!


Men häromkvällen införde vi innebandyfotboll.


  


Nellie inledde som domare och skötte tekningen, kolla Mats som inte kan hålla fingrarna i styr, han skulle direkt börja fuska och ta min klubba!!


  


Matchen i full gång och jag har ett klart övertag. Det går riktigt hett till!!!


  


Jag leder med nog 5-0 innan Mats fattar att mitt mål inte är köksdörren utan det andra valvet ut i hallen.


  


Här är full kamp för hans första mål, domaren kommer in för att kolla målfoto och det är INTE mål. Hela bollen ska vara över linjen, Mats jublar för tidigt!!!


  


Här kommer första och enda målet - jag vann överlägset i den här sporten oxå!! ;)



  



Mats har fortfarande inte fattat att han har förlorat matchen.


  


Direkt efter matchen (som jag vann) hade vi träningsläger för knattelaget.


Igår en helt suverän träning. Det känns jättebra i kroppen och spelet fungerar alldeles utmärkt. Längtar till kvällens träning!!!



...











Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards