Nelliesmamma

Alla inlägg den 30 april 2009

Av nelliesmamma - 30 april 2009 19:34


Jag känner att jag säger det    H-E-L-A    T-I-D-E-N!!!


SHIT-vad skönt att ha ett jobb!

SHIT-vad jobbigt att jobba nästan 12 timmar på en dag!

SHIT-vad lite jag är hemma och träffar Nellie!

SHIT-vad roligt att vi har gått upp i div 2!!

SHIT-vad jag har legat i och tränat fast jag jobbat så mycket!



Idag har jag "bara" jobbat 7.15-17-35 Det är ju rena halvtiden ju!!! Hihihihi


Ibland drömmer jag mig bort och tänker på de dagar när jag strövade omkring i skogarna...



Sen skulle jag ju tagit kort på brudarna (och Johan) som sitter på jobbet men det blev inte AV!! Jag har legat av mej helt klart!!!


Men jag hittade tre som ville luncha med mej idag iaf.  Det är Lisen, Patricia och Carina.  Vi gick till THAI och åt buffé, helt otroligt gott....




Och där var lilla Emmy oxå....men jag bommade kameran där oxå! Nej det får bli en uppryckning, helt klart!!!


Men vi satt UTE och käkade.........åååååååååååååååååh vad härligt alltså!!!





Obs att ALLA TRE tyckte det var ROLIGT att jag fotade hela tiden...hihihi

På vägen tillbaka så passade jag på att föreviga Hoglands park som kommer se HELT annorlunda ut inom en framtid. Jag läste en kritisk insändare som förundrades över hur man kan besluta att plantera nya LINDAR när man just sågat ner LINDAR....hela den parkidén är gammal och ful!! 






Han tyckte man skulle spara stora Lindar på norrsidan, de skuggar ändå aldrig och sen skulle man komplettera med Magnolior och dylika träd och buskar. Ska man anlägga en NY park eller en MUSEIpark?? Den var bra faktiskt!!!



Sen fick jag lite Karl Johans Parkkänsla av statyn och blommorna och fontänen och .....snyft, lite hemlängtan.....






Sådär, nu har det gått över!!! Hihihihi

På vägen hem stannade jag på Konsum i Rödeby....de har öppet som vanligt HELA helgen...segt att jobba för personalen, men bra för oss!!






Vid skolan såg jag ett vårtecken som är ett av de allra säkraste.... Hemma i Norrköping hade man ju stora putsardan idag, för 1:a maj ska man ju åka med i "tåget". SHIT vilka minnen, det är som igår.....



 



ALLA raggare samlades på kråkvilan och festade på förmiddan, sen gick tåget typ vid två och sen var det fest hela kvällen lång....Raggare, raggare...... raggare, raggare.....hihihi Eddie Meduza....


Varför är bilden på ena framhjulet??? Jag fotade från bilen när jag körde förbi och hade bilar bakom mej...vaddå det är väl tanken som räknas?? Hela bilen är blå och det står nåra halvfulla runt omkring bilen....fantasi!!!!...


När jag kom hem slaktade Mats helt myten om mäns simultankapacitet!! Han frostade av frysen.






Helt plötsligt slog det mej...........fy fan vilken läcker bonnabränna!!!


Men inte nog med att han frostade av frysen....han lagade mat!! SAMTIDIGT!!






Ja, vad ska man säga?? Frysen är fläckfri och maten smakade ljuvligt!!


Undrar du vad jag köpte på konsum??? Ja det var inte mjölk iaf...






Nu tänker jag bara lägga fötterna på bordet, dricka bärs och äta ostbågar och NJUUUUTA av helgen!!


Ha det så bra....


...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards