Nelliesmamma

Alla inlägg den 25 november 2017

Av nelliesmamma - 25 november 2017 20:38


Jag har invigt min klippmaskin!


Sen fick Nellie rida på Atlas en timme medans JAG fick trampa på. Det var tufft, men det blir mer krut i benen för varje vecka. HÄRLIGT!


Tyvärr räckte inte klippningen till på långa vägar. Dagens träningspass var SJUKT!!

Vi körde igång direkt på ridbanan och Atlas var HET trots en timmes skritt i skogen innan. Jag var tvek på hur jag skulle hantera det.

Vi har ju sagt att om han VILL fatta galopp så ska han INTE få göra det.

Men idag gjorde jag tvärtom - galopp på ?LITEN? volt. Jag stegade upp efteråt, den var nog 12 meter. Och många fattningar från stop.

Sen gjorde jag en 8 (två volter som sitter ihop på en RAK linje) med enkla byten. SJUKT! Han gjorde byte med ETT travsteg. Det var så overkligt.

Därefter blev det min variant på rosa bandet och HUR jag fick honom att vända upp på snett igenom och fatta ?fel? galopp.

Jag är stum av förundran över den där hästen.

Och hur svett han blev?

Imorrn åker saxen fram igen. Skönt jag kan klippa lite i taget tills det räcker.

:):):)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards