Nelliesmamma

Alla inlägg den 3 augusti 2017

Av nelliesmamma - 3 augusti 2017 22:36


Idag har jag bara haft EN tanke i huvet. Jag SKA träna. Jag menar allvar, det är det enda som jag haft i huvet. Nu är det livsfarligt att släppa in nånting annat i tankarna för nu är det asaballatrögt.

Och SE!

Jag plågade mej igenom den första kvarten, sen kom jag igång och höll ut i totalt 45 minuter. En mental seger. Jag har föresatt mig att träna 30 minuter per dag 12 dagar av 14. Aldrig mindre än 30 minuter. :)

Jag satt innan och kollade på min mage och tänkte: Om du inte orkar med 30 minuter x-trainer om dagen så lär ju inte den där rackaren försvinna i en hast. Men nu lever ju hoppet iaf, och det känns JÄVLIGT bra.

Det är inte omöjligt att det läggs på lite fys här nu snart. Inom en månad är nog flåset uppe så pass att 30 minuter mer känns som uppvärmning än som ett träningspass. Grannen pratade om att hon ville komma igång och träna, det ska bli kul med sällskap sen när gymmet blir klart på övervåningen.

Jag hörde om en person som börjat träna i liten skala som jag. Den blev hånad av sin partner. Billigt. Lågt. Även om det är på skoj, det är inte ok om du frågar mej.

Jocke kan ju håna mej för att jag inte orkar träna lika tufft som för ett par år sen när jag var igång. En gång. Sen gör han inte det fler gånger. Jag bara säger det. :S

:):):)

Av nelliesmamma - 3 augusti 2017 22:18


Jag jobbar varannan vecka kan man säga.

Vav Må-Tors 8:30-22:00
Vav Må-Tors 9-14

Det betyder att Atlas står fyra av 14 dagar och det tycker jag är HELT perfekt. Men det betyder att han behöver gå de andra dagarna om det ska bli nånting av träningen.

Igår var det Anthonträning och idag var planen att åka till Sara och inviga hennes/deras sprillans nya ridbana. Men kolla regnet??

Jag har aldrig sett nåt värre, det gick från regn till spöregn till ösregn till regn och om igen. Jag bara... Det får bli Silverhallen. Jag gav mig ut i regnet och lastade Atlas, körde upp till ridhuset men där fick jag ge mig. EN filt räckte inte för att få honom torr, och jag hade inte HELA kvällen på mig. Se sadla en dyngsur häst det gör jag inte.

Det blev därför träning lös i ridhuset, han är fortfarande rätt vass på det fast jag jobbar väldigt lite med det nu för tiden (typ aldrig).

Det blev lite övergångar skritt/trav/ökad trav och upprepa.
Skritt/ökad skritt, alltså det här kräver en extra kommentar. VILKEN ÖKAD SKRITT?? Jag vet inte HUR mycket han trampade under, det såg SJUUUUKT ut helt enkelt.
Övergångar trav/galopp med så få steg som möjligt i varje gångart, helst tre galopp/tre trav men jag kom nog aldrig under fyra travsteg..
Sen lite små travvolter med trampa under med innerbenet, här tog jag faktiskt hjälp av grimskaft för att han skulle fatta ordentligt.
Ibland varvar jag lite med followup med jag hoppade det idag.
Men jag körde lite vändningar i SKRITT idag, det brukar jag mest göra i trav och galopp i vanliga fall. Men vilka VÄNDNINGAR? Han gick lixom ett-steg-i-taget med frambenen duktigt korsade, det såg ut som om han sa; kolla här, jag har fattat hur jag ska göra.

Nu glömde jag galoppombyten idag, när jag vänder honom i galopp gör han flygande byten innan vändningen ibland. Om jag ber om vändning på kortsidan där han har luft mot väggen gör han byte. Om jag ber om vändning på långsidan så är han närmare väggen och då gör han slidestop (nåja) rollback och fattar ny galopp.

Imorron blir det flytt till beteshagen närmare hemmet, sen verkar det som om betessäsongen är slut för i år.

:):):)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards