Nelliesmamma

Alla inlägg den 27 juli 2017

Av nelliesmamma - 27 juli 2017 21:59


Jo, uppfödaren till Atlas har hela tiden hävdat att Atlas VISST är en renrasig Nordis! Bara att han saknar papper. Men det är BLUFF BLUFF BLUFF BLUFF!! De senaste tre dagarna har jag ridit Flicka och därmed lämnat Atlas ensam i hagen. Det är så tydligt, det finns inga tvivel, ingen kan säga emot, hästen är till hälften vrålapa. Den som säger nåt annat har inte hört honom när han blir ensam i hagen. VRÅLAPA är vad han är uppblandad med, punkt.

Om du tror att jag aldrig tagit Flicka ur hagen och lämnat Atlas själv? Jooooo!

Jag har varit ute på promenader, jag har haft henne på ridbanan, jag har kört iväg med transporten. Men nu?

Alltså, FATTAR han att han blivit brädad på ridningen? Att jag är ute och rider på Flicka och inte på honom? Jag vet bara att hans beteende är sjukt annorlunda nu mot innan.



Men nu till Flicka då. Jag gick bort till Endurobanan och red på den i max 30 minuter. Vi höll till på den "flacka" delen med ganska breda stigar och inga hopp eller skarpa svängar. Hon var så svett! Det såg ut som om jag hade spolat henne med slangen. Men vad hon MÖS! Hon fullkomligt älskade det! Hon hade öronen spetsade hela tiden, hon kämpade igenom områden med stenrösen, hon GICK NER SIG på ett ställe, nog hela vägen till knät på vänster fram. Inte i vatten utan i lös mark som finns i skogen ibland. Typ underminerat.

Jag fick ingen reaktion, hon bara tog spjärn med höger fram, lyfte upp oss ur hålet och gick vidare utan att så mycket som att tappa balansen. Jag fattade knappt vad som hade hänt. Jo, det var obehagligt en millisekund, eftersom jag fattade att vi kunde fastna där och att hon skulle kunna bli ordentligt skadad, men hon reagerade inte med att så mycket som klippa med öronen.

På vägen tillbaka till betet stannade vi hos grannen och kollade lite på alla traktorer som körde fram och tillbaka. Hon var inte jättestörd av dem, hon var rätt trött kan man säga...

Imorron kommer hovis, och sen ska jag flytta upp hästarna till nästa beteshage. Beroende på hur Flicka verkar så blir det skritt rakt fram minst 20 minuter imorron. Den som tror att träning ger muskler måste gå en kurs. Det är ÅTERHÄMTNING som ger muskler. Att skritta rakt fram i 20 minuter imorron ger MER återhämtning än ren vila. Det tillsammans med den stretching som hon fick idag. Host, jag introducerade lite mer stretch än hon fått tidigare. Ni som sett mig rida vet att Atlas kan ALLT om stretching. Nu ska Flicka oxå få lära sig hur hon stretchar helt själv.


Ooooch. Nu håller vi tummarna allihop att Atlas hov trollas ihop imorron och att träning och tävling flyter på som vanligt från nästa vecka.

:):):)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards