Nelliesmamma

Alla inlägg den 8 juli 2017

Av nelliesmamma - 8 juli 2017 23:01


Flicka är min fjärde unghäst som jag rider in. Hon liknar INGEN annan.

Hon har verkligen blivit eledig sista tiden. Hon har så mycket i sig som vill UT! Det finns inget tvivel om att hon har anmält sig till arbete!

Idag körde jag samma träningspass som sist.

Gå fram för skänkel
Volt åt båda håll
Flytta framdel
Flytta bakdel
Stanna för tygel/skänkel
Backa
(med ca 30% mer repetitioner)

Och hör och HÄPNA!

Idag bad jag om trav för första gången. Alltså startsträckan på 30 meter, vingligt som tusan och lixom självstopp.

Men TREDJE och fjärde traven var riktigt rak och fin. Plus att jag själv bad om avsaktning.

WHAT to say?

Hon är helt fantastisk, jag ser fram emot varje träningspass vi ska ha. Jag ser fram emot den dan när Nellie och jag ska rida ut tillsammans, på Atlas och Flicka.


Jag trodde ärligt inte att det skulle kunna finnas så mycket kärlek så att det skulle räcka till en häst till. Jag tokälskar den där lilla Flicke-hicke-kickan.

:):):)

Av nelliesmamma - 8 juli 2017 22:31


Idag blev det en tur med Lollo i skogen och det var länge sen.

Men Atlas hade inte glömt.

När Ultra är med så ska vi BUSA!

Nu var det ju inte bus som jag hade på agendan...

Meeeen.

Atlas kan galoppera på stället, galopp från stopp och leka gunghäst. Jag ljuger inte om jag säger att han sparkat bakut 25 gånger. Ett par gånger fick han mig lite på svaj mä.

Åja, innan vi kom till "busvägen" så fick vi mycket vettigt gjort.

Efter busvägen såg Atlas ut som om jag spolat honom med slangen. Svetten rann i rännilar utmed benen.

En riktig stjärna - sjukt att sitta på en Nordis som galopperar på stället. Det är lite kroppshydda där...

:):):)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards