Nelliesmamma

Alla inlägg den 7 juli 2017

Av nelliesmamma - 7 juli 2017 09:02


Jag skulle träna Atlas lös på banan igår tänkte jag.

För en tid sen gick jag en övning av Ida, man ska skritta tre steg, trava tre steg, upprepa. Det var svårt uppsuttet så jag provade när Atlas var lös.

Men jag lyfte övningen ett steg....

Så jag hade tre travsteg, tre galoppsprång, upprepa. Jodå, det blev fler travsteg ibland, men fler än fem travsteg blev det aldrig, jag var HELNÖJD med honom.

Det där var en ganska tuff övning så jag bröt efter ett litet tag, körde lite followup, flytta fram, flytta bak, och sen blev jag ridsugen.

Jag hoppade upp barbacka med bara grimman. Det gick SÅDÄR!

Alltså han flyttade sig och så, men inte så distinkt som jag ville! Jag tog hjälp av dressyrspö och så fort jag bara hade det i handen fick han mer klipp i alla förflyttningar. Hahaha!!

Sen ville jag rida ihop honom, men det visade sig att där är vi inte än! Jag knöt fast grimskaftet i grimman som tyglar och VIPS gick han så fint på LÅNGT grimskaft.

Jag tror inte det behövs, men jag skriver det ändå.

JAG ÄLSKAR DEN DÄR HÄSTEN!!




Bild från FUN RUN när vi lyckats att rida Versatile Horse utan att bli nollade!!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards