Nelliesmamma

Alla inlägg den 12 mars 2017

Av nelliesmamma - 12 mars 2017 20:13


Dagen inleddes med en kvarts uppvärmning i skogen på min guldiga häst. Därefter blev det 20 minuter med lite bommar, sidepass, back och övergångar på exakta platser. Och hör och häpna, vi avslutade med fattningar och galopp på fyrkanten utan att gena så illa. Det gick JÄTTEBRA!.


Sen fick lilla Nellie skritta av och hon var såååå mallig. 


Därefter blev det ett rejält tag med Flicka. Jag har inte vågat släppa henne på ridbanan sedan hon plöjde elbanden och sprang hem till Atlas. Jag inledde med att träna henne för handen över och mellan bommar. Lite sidepass och lite back. Lite flytta fram och lite flytta bak. SUVERÄNT! Sen släppte jag henne och jag HÖLL ANDAN. Men det gick jättebra. Hon visade inte ens en antydan till att vilja springa hem till Atlas. Skönt att de där passen i ridhuset har gjort susen. 


Sen tog jag hem henne och sackade ut henne riktigt ordentligt med padden och sen på med sadel. Idag fick sadeln ligga på längre och jag höll sadelgjorden hårdare runt magen och vickade mycket mer på sadeln. Hon klippte inte ens med ett öra. Jag säger som jag alltid säger. NÄR ska det smälla? :S


Jag har satt igång med ett träningsprogram. Det har du kanske sett? Enligt mitt program var det träningsdagar fredag, lördag och söndag. Det blev 4,5 km halvgåspring. Varje gång hade vi Donna och Bella med oss. Idag red Nellie på Bella. Nellie är SÅ duktig och sitter så stadigt fast Bella joggar hela vägen. 


Häst från början till slut. Nu blir det dusch och sängen.


:D:D:D:D

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards