Nelliesmamma

Alla inlägg den 8 december 2016

Av nelliesmamma - 8 december 2016 19:24


Det är otroligt roligt att träna för Madde.


Det är inte bara att hon vet exakt vad vi behöver.
Det är inte bara att hon ser alla nyanser i ridningen.
Det är inte bara att hon kan ta mig och alla mina frågor med ro.
Det är inte bara att hon kan förklara grunden/nutid/framtid så att jag får förståelse för det vi gör.
Det är inte bara att hon förstår min häst och hans begränsningar.
Det är inte bara att hon ger kredd precis när jag känner att jag gör rätt.
Det är inte bara att hon kan se min häst och hans styrkor.
Det är inte bara att hon kan rätta till mina misstag på ett enkelt sätt.

Varje gång jag åker dit tänker jag:
Äh, jag fattar verkligen inte vad jag har här och göra. Jag kan inte tillräckligt mycket för att kunna ta till mig det som sägs och vad som ska göras. Men efter träningen -då är det såååå lugnt och skönt i kroppen samtidigt som jag bara vill hoppa runt och dansa med Madde, som en hel tok.

Jag känner en nära nog eufori när jag lämnar ridhuset.

Det måste upplevas.

Jag bara äääälskar det!!

:):):):)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards