Nelliesmamma

Alla inlägg den 23 september 2016

Av nelliesmamma - 23 september 2016 20:48


Jag har ändrat på måååånga saker i mitt liv för att bättra på min hälsa.

Träning
Arbetstider
Mat
Vila

Jag har gjort en sak till. Jag har gjort slag i saken och börjat träna för instruktör två ggr/v varannan vecka. Nu SKA jag tävla i reining nästa år.

Jag har en "poäng" som ska slås. Den poäng som jag fick på min första tävling någonsin. Ja, det var läääänge sen, men det var oxå läääänge sen jag red målmedvetet och för instruktör.

Jag har noterat att fokus i träningens upplägg har flyttats från ryttaren till hästens förutsättningar. Jag tycker att det är bra.

När jag red och tävlade för 20 år sedan fick jag lära mig olika övningar. Punkt.

Idag har jag fått lära mig vad hästen behöver träna på för att få bättre förutsättningar att lyckas med det som jag vill att hästen ska kunna. Och VARFÖR. Jag har fått lära mig vilka muskelgrupper som är viktiga i olika moment. Hur vet jag vart de olika hovarna/hästens delar är? Det glädjer mig.

Jag har fått lära mig att det är stor skillnad på träning och tävling. En tränare sa till mig: Vi får ALDRIG veta hur många timmar hästen ridits med högt huvud för att få in rumpan. Sen rider man ner huvudet inför tävling.

Det är SOLKLART för mig att man inte primärt spelar match på en handbollsträning.... Hahaha....

Varför var det så konstigt när det gäller ridning? Det är MÄRKLIGT vad lätt det är att tänka fel när man inte får hjälp av någon vettig person som guidar.

Ok. Jag tar ett STORT kliv ut i okänd mark. Men jag SKA tävla nästa år.

Watch me.

:):):)


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards