Nelliesmamma

Alla inlägg den 13 juni 2016

Av nelliesmamma - 13 juni 2016 20:59


Efter nära fyra dygn i sängen och soffan var det en enorm befrielse att få komma ut till hästarna. Oron för fång är överhängande så jag tog en REJÄL runda idag. Tyvärr tror jag inte att det kommer räcka.mdet blir nog hästflyttning långt in på natten Imorron. Men jag tar det DÅ, eftersom jag är så klok och eftersom jag inte oroar mig i ONÖDAN (hahahahaha) för saker så tar jag en dag i sänder. Suck, det är svårt men jag jobbar på det.

Hästarna har stått en vecka tror jag....

Jag red Atlas på en hand i KANONFORM med tränsbett i trav i varierande tempon. Flicka gick bättre fot än någon av mina hundar någonsin gjort.

Det finns många fördelar med att ha en unghäst som handhäst tycker jag. De får se mycket här i världen, och eftersom de har en lugn och trygg häst med sig så lär de sig att ta det bara lugnt, istället för att börja bralla när man ser en postlåda (hahaha). Och i det här fallet så sänkte Flicka huvet precis lika lågt som Atlas och frustade belåtet med jämna mellanrum. Det gör mig stolt till bristningsgränsen när jag ser vad mitt arbete har fått för resultat. Ingenting har jag fått gratis, allt har jag ridit mig till.

:):):)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards