Nelliesmamma

Alla inlägg den 19 februari 2016

Av nelliesmamma - 19 februari 2016 20:11


Jag har två små jyckar här eftersom Jocke är ute på äventyr.

Idag var vi iväg till Dansken så att alla tre hundarna fick busa av sig ordentligt. Sen hade jag tänkt att gå hem för att ta ett fyspass...

Det blev INGET med det.

Jag fick en BRILLIANT idé. Grannen lite längre bort på vägen har gått i Viö skola på den gamla goda tiden när skolan var i bruk.

(Jag har väl berättat att jag bor i Viö CITY? jag bor i affären granne med skolan)

Grannen berättade att när de skulle ha simundervisning (bada) så gick de "några hundra meter" in i skogen där det finns en tjärn.

Jag har letat efter den där tjärnen många gånger, nja, inte så enträget kanske. Men idag gav jag mig DEN på att jag skulle finna den. För det första, det var UNDERBART att trava omkring hit och dit i skogen med två hundar. Helt sjukt underbart! Och tro det eller ej. Jag FANN den där tjärnen. Men inte bara det, jag hittade skogsskiften med GAMMAL gles bokskog där jag skulle kunna tänka mig att ströva omkring hela dagar....

Det fanns bara ETT minus idag.

Jag var tvungen att forcera ett skifte med ohyggligt tät (ung) granskog. Det var MYCKET BLÖTA GRANAR DÄR. Jag trodde att jag skulle FRYSA ihjäl sista biten hem. Byxorna var blöta låååångt upp på låren, benen var ELDRÖDA när jag kom hem. Men jag SKA hitta en bättre stig till nästa gång, var så säker. Det blev inget fyspass idag, men 2,5 timmar i kuperad terräng gjorde nog susen iaf..

Ikväll ska jag bara ta igen mig i soffan. Jag SKA stå emot drivet efter popcorn eller annat mög. Jag SKA hålla kroppen i ketosen!

Gääääsp.

:):):)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards