Nelliesmamma

Alla inlägg den 13 mars 2015

Av nelliesmamma - 13 mars 2015 19:16


Igår och idag körde vi ett träningspass på ridbanan, Atlas och jag. Igår gjorde jag en stor grundläggande förändring i träningsupplägget. Tidigare har jag kört extremt korta pass, där jag har avslutat så fort som jag fått det som jag bett om. Men igår bytte jag bara övning när jag fick det jag ville ha (efter vila såklart), PLUS att jag använde övningarna som konditionsträning samtidigt. 


Jag gjorde samma idag, fast andra övningar såklart! 


Han är en RIKTIG sköning den där hästen. Både igår och idag ville han testa om han VERKLIGEN måste göra allt som jag ber om. Han kastade med huvet, slog med framhoven, vände sig om och skulle bita mig i foten. Haha, ska man skratta eller gråta? Jag bara röt åt honom att GÅ FRAM, och då åkte huvet ner, han frustade och jobbade på!


Idag krävde jag betydligt mer än jag brukar men han bara jobbade på utan protester. (utom det jag nyss nämnde då)


:D


Av nelliesmamma - 13 mars 2015 19:14


PW 60 minuter låg puls.


Ridpass som made me break a sweat....


:D

Av nelliesmamma - 13 mars 2015 01:03


Jag hade två saker att skriva om inför nästa veckas skolträff i Stockholm.

Jag skulle ha ett professionellt samtal, koppla till litteraturen och reflektera.

Jag skulle handleda någon, koppla det till litteraturen, reflektera.

Lite sen är jag eftersom jag varit sjukskriven och allt i livet hamnade på paus, men nu är det gjort. Det tog fyra timmar.

Blir det A, E eller Fx? Jag bara undrar. För jag har inte den blekaste om jag gjort rätt. Suck.

Gonatt

:):):)

Av nelliesmamma - 13 mars 2015 00:59

inte ett träningspass så långt ögat når.

:S:S:S

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards