Nelliesmamma

Alla inlägg den 27 januari 2015

Av nelliesmamma - 27 januari 2015 22:36


Ja, trots att det är JAG som är lantisen här så finns det saker som JAG vet som tydligen vissa Stockholmare helt har missat.

Jag gick in på lilla kvartersbutiken snett över gatan för att köpa vispgrädde till mitt morgonthe. Min vispgrädde står kvar på skolan nämligen....

Jag gick med bestämda steg mot kyldisken, när jag passerade disken där ägaren satt hejjade jag glatt. Men när jag kom fram till kyldisken "frös" jag. De hade bara 36% vispgrädde! Men ååååh! Vilket PROBLEEEEM!

Vad skulle jag göra?
*Köpa skiten, blunda och hälla giftet i thet och se glad ut?
*Leta reda på en annan butik? (vart?)
*Vänta med the tills jag kom till skolan på morronen?

Det SNURRADE varv på varv på varv och jag vet faktiskt inte hur länge jag stog där som en staty och bara stirrade på kyldisken.

Jag bestämde mig till slut för att avstå "gifterna" och dricka the när jag kom fram till skolan. Jag vände tvärt på klacken och gick mot dörren.

Ägaren tittade förvånat på mig så jag sa med ett leende att jag inte fann vad jag sökte.

-Vad sökte du?
-Vispgrädde, men det fanns ingen som jag vill ha.
-Det finns vispgrädde där. (Pekar mot kyldisken)
-Nej, det är inte riktig vispgrädde. (Ler)
-....reser långsamt på sig, lutar sig fram och tittar till höger mot kyldisken... Han gör det som om han hade sett ett spöke (han har garanterat koll på varenda pinal i sin lilla butik) DÄR? Säger han med ett frågande uttryck och tittar storögt på mig (Indier, ser du bilden?)
-Nja, jag vill ha riktig vispgrädde, den ska ha 40% fett i sig.... (Ler) tack iaf. Hejhej!

Ägaren satt i telefonen (snäckor) hela tiden, jag UNDRAR vad han sa till personen i andra änden?

DU ANAR INTE VILKEN TOKIG SVENSK SOM JUST VAR HÄR INNE!

:):):)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards