Nelliesmamma

Alla inlägg den 5 januari 2015

Av nelliesmamma - 5 januari 2015 22:11


Jag bor helt ensam ta mej fan så långt ut i skogen man kan komma, och jag trivs här...

Jag skulle inte vilja bo någon annanstans på jorden!

Ibland får jag frågan om jag inte är MÖRKRÄDD? Jag bara: Rädd för VAD? Jag går ner i pannrummet utan pannlampa ibland, och då får jag verkligen KÄNNA mig fram i skummet... Såklart det finns en risk att jag blir SKRÄMD av något. Men att det skulle vara nån människa med ont uppsåt runt knuten? Njä?

Men igår blev jag JÄVLIGT rädd. Så rädd att jag messade BÅDE Jocke och Mats eftersom jag ville ha nån i luren innan jag gick ut. Det var ett MYCKET mystiskt ljud utanför...


Ja, Donna såg jag inte ens i skummet.

Du som har varit här hos mej vet att hagen är på andra sidan vägen. Foderkammaren finns på andra sidan vägen, precis nära grindhålet. På min sida vägen har jag spänt eltrådar (strömlös) för att hindra Nellie från att gå rakt ut på vägen. När jag kom ut till hagen låg den nedre tråden på marken, den övre satt kvar med handtaget i grindisolatorn. Det skulle betyda att Atlas har krupit UNDER tråden? Att JAG har glömt att sätta på nedre tråden kan jag ta, men Atlas krypa under tråden? WHAT?

VARFÖR har hästarna lämnat foderkammaren, gått RUNT garaget och in på trädgårn? Helt obegripligt om du frågar mej....

På andra hållet finns en hästflock, varför har de inte gått ditåt? (Bra att de inte gjorde)

Aja, jag är glad att hästarna var kvar i faggorna. Jag tog Atlas i manen och ledde in honom i hagen. Knattarna följde mä...

:):):)

Av nelliesmamma - 5 januari 2015 15:53


Du vet, ibland är det bara DÖMT att misslyckas....

Grannarna har flugit sin kos till både Ullared och Göteborg, och så trodde de att JAG skulle kunna sköta om deras hästar?

Ultra ska ha kraftfoder eftersom han annars tappar hullet. Och det är Ultra och ingen annan som ska ha kraftfodret. Jag tyckte dock att han var KONSTIG hästen. Hur mycket jag än lockade och kallade på honom så stod han bara där vid hönätet och åt och tittade på mej och foderhinken.

Jag fick tillslut gå fram och ta honom i manen och leda fram honom till hinken....

DÅ ramlade poletten ner, det var inte Ultra - det var Mira (två travare med samma bruna färg alltså...) och att en häst kan bli LÅNG i ansiktet, det kan jag intyga! Mira har nog aldrig blivit så förvånad i hela sitt liv.

Hon hann bara få i sig två tuggor innan jag lyckades upptäcka Ultra en bit bort och locka honom till mig... Sen blev nog Mira förvånad IGEN eftersom hon helt plötsligt blev utan den goda maten?!

Ja jisses vilket spektakel.

:):):)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards