Nelliesmamma

Alla inlägg den 8 november 2014

Av nelliesmamma - 8 november 2014 22:37


Nu händer det lite grejjer här hemma vill jag lova!

Atlas allra bästa bästis Trille har flyttat till annat stall. Flytten skedde när jag jobbade och det var mörkt när jag kom hem. Därför har jag inte flyttat över knattarna till Atlas hage än. När jag var ute och gav hästarna nu ikväll följde Atlas med mig till grinden istället för att stanna i vindskyddet med sin mat.

Buhuhuhuuu... Han känner sig skitensam....

Jag strödde upp med halm och sen lämnade jag en tänd pannlampa hos honom. Haha, nä jag är inte bäng i huvet!

Imorron kommer det att bli high life i hagen. Jag är nästan lite orolig eftersom jag vet hur galen Bella blir när hon ska vakta så att inte Atlas ska kunna komma nära Donna...

Sist jag släppte ihop dem. Iiiihhh... Det är EXAKT ett år sen imorron? Scary....
Då jagade Bella Atlas i galopp BAKLÄNGES!?? Hon skrek och sparkade honom säkert 25 ggr innan han vände upp röven och förklarade vad som gällde med en välriktad fetespark...

Aja, det värsta är nog inte att de sparkar varann, det är det leriga underlaget. Ska lilla hispetrollet härja imorron så går hon väl omkull...

Jag är spänd på om hölösningen ska funka...

Det här såg jag på fejjan


Meningen är att småhästarna bara ska komma åt "lite" hö. Jocke byggde de här.


Den låga har ett lock på sig med så att inte Atlas snor knattarnas hö. Den är satt så lågt att han ska tycka att "hans" hökrubba är bättre att äta i. Jag kommer att sätta en rund halmbal emellan hökrubborna oxå. Ska bli MYCKET intressant och se om det funkar i verkligheten...

:):):)

Av nelliesmamma - 8 november 2014 22:19


Den här veckan har jag gjort en sån där djupdykning i kolhydratsträsket. Jag kommer inte att gå in på hur det gick till men det var ingen vacker syn....

Efter mitt godisryck har jag mest fettfastat. (The med kokosfett och grädde) Nu har jag väl ungefär två dygn innan jag är tillbaka i ketosen och jag längtar!

Nellie slocknade tidigt ikväll och jag sitter i soffan med författningen i högsta hugg...

Haha! Det var nån som skrev nåt lustigt på fejjan så jag var tvungen att slå upp det. Sen var det lite frågetecken på dagens handledarutbildning. Nu har jag rätat ut det oxå. Skönt att ha på fötterna tycker jag!

Dagens handledarutbildning var förresten en RIKTIG fullträff! Jag fick tre inslag av negativ kritik på mina EGOLAPPAR idag... Jag drog över tiden och det var inte populärt. Nä, där får jag allt skärpa till mig, men det var idel nöjda kunder som gick hem från kursen idag. KUL!

:):):)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards