Nelliesmamma

Alla inlägg den 12 oktober 2014

Av nelliesmamma - 12 oktober 2014 21:05


Ja, alltså han går som en klocka min lilla tottohäst!

Jag tog ett litet rejs på ridbanan idag, jag ville följa upp förra gångens follow up då han inte ville följa mig över bommar- han gick runt dem... ASG!

Gissa om han gick över bommar idag? JAPP!

Förra gången var han stel i höger sida och ville inte alls in på liten volt till höger. Gissa hur den lilla högervolten såg ut idag? Typ 100 ggr bättre!

Förra gången skulle han inte gå fram, jag fick hämta spö och ANVÄNDA det duktig! Gissa om han gick fram idag? (utan spö, fniss)

Under en TID (tre-fem tillfällen) har jag övat på serpentiner för att han ska svara på neckreining och styra åt olika håll i trav. Idag STÄLLDE han sig åt rätt håll, samtidigt som han behöll både trav och form. Och han gjorde det på neckreining och skänkel. LYCKLIG!


Sen fick han lite hjärta-lunga och lite gympa mä...


Love...

:):):)

Av nelliesmamma - 12 oktober 2014 20:35


Käre gode Gud vad tiden går...

Det var ju torsdag alldeles nyss, och jag hade en lång skön helg framför mig.

SVOOOOOOSSSCCCHHH

Nu är det Söndagkväll och jag bara: VA HÄNDE?

Jag har fått massor gjort, Jocke har höjt nivån på sadelkammaren duktigt. Hyllor och avspärrningar är äntligen klart. Alltså han är sjukt vass när han kommer lös med lite verktyg...
Bilder kommer senare.

I fredags var BLT:S fredagsbilaga på besök på trafikskolan. Du får kolla nästa bilaga och se hur det blev...

En vilohelg är över.

:):):)


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards