Nelliesmamma

Alla inlägg den 17 september 2014

Av nelliesmamma - 17 september 2014 22:50


Nu har jag fixat bilder från baksidan av aulan.


Sen trallade jag förbi juristernas hus.


Känns som taget ur Bamse eller nån annan tecknad värld... Fast som fint menar jag... :)

Jag skulle kunna gå hela dan och bara kolla husen. Alltså Naturhistoriska museet är ju som ett monster! (Ett vackert monster såklart..)

:):):)

Av nelliesmamma - 17 september 2014 22:24


Igår fick vi vår först RIKTIGA arbetsuppgift.

En tidningsartikel om hur det går till att ta körkort i Tyskland skulle läsas, tas anteckningar på och återges.

Problem!

Jag började GENAST att argumentera mot och analysera texten. Herregud vad svårt det var ATT LÅTA BLI!

Jag fick ringa min kursare Mats som lugnt och metodiskt lotsade mig genom de olika stegen som läraren tidigare hade gått igenom....

Men räckte det?

NEJ!

Jag ringde brorsan och drog hela historien med honom mä! Så helt plötsligt kändes det som om jag faktiskt FATTAT!

Det innebar att den text som jag hade att arbeta med den här eftermiddan blev klar redan igår!

Gissa vem som ringde idag och ville ha hjälp?
MATS!
Efter att vi pratat en stund sa han. OK, jag har lösningen på problemet, hur länge är du vaken?
Jag: om jag svarar är jag vaken, om jag inte svarar sover jag.

Skönt när man kan hjälpa varandra!

Imorron bär det av hemåt! Saknar Nellie, Jocke, hästarna, kissarna, min VATTENSÄNG....

:):):)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards