Nelliesmamma

Alla inlägg den 3 augusti 2014

Av nelliesmamma - 3 augusti 2014 22:07


Jag har målat, rivit och härjat ute i stallet i tre sena kvällar (avslutat runt ett) men idag ORKAR jag inte!

Jag har lagt mig i hammocken, inte bestämt än om jag ska ha ett glas vin innan sängen. Jag bara behöver vila lite till...

Idag blev det inte alls mycket gjort, och det var väldigt skönt. Halva knattarnas hage blev klippt iaf, bästa sättet att sola! Jag verkligen ÄLSKAR att klippa gräs, man är liksom ENSAM med sina tankar...
Sen att jag måste ha ett öga på Nellie hela tiden, det tar inte bort tjusningen, men det blir inte den där totala avkopplingen som jag önskar mej.

Imorron ska Nellie och jag rida, det ska bli mysigt. Jag saknar ridningen nåt fruktansvärt, men vafan ska man göra? Det blir att vi stannar på ridbanan några minuter så att jag iaf får NÅT uträttat med guldgossen.

Jomen, imorron första dan på SEMESTERN! Jag har det sjukt bra. Nellie mår som en prinsessa -vad mer kan man önska? Skulle vara att Jocke kom hem från Åland då, men som sagt - man kan inte få allt!

:):):)

Av nelliesmamma - 3 augusti 2014 02:30


Under hela min uppväxt har jag haft en komplicerad relation till Gud.

Nu är jag dock mycket god vän med honom och det känns UNDERBART!

Bl.a tackar jag honom dagligen för Jocke, han är den finaste gåvan jag fått sedan Nellie föddes.

Jag tackar för mitt hus, mina hästar, mitt jobb, mina vänner, min dotter, mitt förstånd och SÅ mycket mer...

.):):)

Av nelliesmamma - 3 augusti 2014 01:52


Jag åkte till rusta och köpte en NYPONROS och en VALLMO.

När jag tog hela nyponros och nästan hela vallmo fick jag samma nyans som fanns i stallet sen innan! (?)

Sadelkammaren klar...


Sen gick jag på "hallen"

Före....


Efter....


Och eftersom jag har svårt att bara sluta när jag just fått upp värmen så fortsatte jag med stallet...

Före...


Efter...


Alltså jag är fortfarande förundrad över att jag lyckats hitta så lika nyans på rosa färg? Inte 100 - men tillräckligt för att jag ska bli 100 nöjd iaf...


Det kommer att bli så SJUUUUKT fint sen när det vita kommer på plats mä!

Jag har en och en halv vit vägg i sadelkammaren som släpar, men sen blir det att hänga in alla grejer! Faaan vad kuuul!!

Nu sitter jag i soffan och äter smält ost efter en välbehövlig dusch.

Jag kan upplysa om vad som kommer att hända här hemma imorron....


Inte ett jävla någe! Jag kommer att susa runt i solen och BARA TA IGEN MEJ!

(Yeah right)

Min PLAN är att på sin höjd klippa gräset i knattarnas hage, mocka hagen på andra sidan vägen, riva staketet i den hagen, måla färdigt SADELKAMMAREN. Men för FAAAN var är vilan???

Jag DÖÖR av skratt!

Det kommer att bli skönt att sticka till Norrköping eftersom DÅ kan jag koppla av!

(Yeah right)

:):):)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards