Nelliesmamma

Alla inlägg under april 2014

Av nelliesmamma - 13 april 2014 08:55


Jag har en liten lista i huvet, saker som jag gärna hade fått gjort i helgen som nu snart är slut...

Nästan hela listan är kvar...

Fast jag har ju målat mina garageportar! :)

Men jag ska nog få mina penséer ner i en kruka idag iaf. Köpte jag dem för TRE veckor sen? De står så fint i sin plastbricka på altanen och dör så sakteliga...

En ridtur ska vi väl få ihop till oxå...

:):):)

Av nelliesmamma - 12 april 2014 19:13


Idag var vi ute på en ridtur HELA gänget!

Atlas, Donna, Bella, Nellie, Loke och jag.

Det gick väldigt bra förutom att Loke måste vara den trögaste jag nånsin mött? Hur många tusen gånger säger jag till att han ska gå BREDVID och inte framför fötterna på Atlas...

När jag kom hem från ridturen var jag färdig att bara sätta hunden i bilen och köra hem honom....

Men vaddå, han ska få EN chans till, det är han värd!

Efter ridturen ville Nellie se på Pippi. Jag passade på att måla mina garagedörrar, jag gick in varannan minut och kollade att allt stog rätt till inne.... Men DET behövdes inte så särskilt många gånger eftersom Nellie slocknade i soffan!!

Hon sov lätt i två timmar och jag LÄT henne. Hon är ofta helt slut till helgen och om hon är trött får hon sova så länge hon BEHÖVER! När hon kom ut till mig där jag stog och målade sa hon att hon ville... RIDA?

Jaha... Jag tog knattarna och Loke en vända till då...

Om hon är trött får hon sova
Om hon vill rida så får hon rida

:):):)

Av nelliesmamma - 11 april 2014 15:00


Loke, min lånehund är SKITRÄDD för hästarna så jag körde Cesar Milantricket.

Om man tar en hund och låter den gå i "flock" med det som den är rädd för händer det nåt i hjärnan och kroppen.
Funkar även med två hundar som har för vana att slåss...

Jag gick 100 meter med Atlas i ena handen och Like i andra, sen satte jag mig upp!

Lokes koppel satte jag på sadelhornet, sen fick jag bara säga till honom 7.359 gånger att han måste gå BREDVID inte framför. Men han lär sig väl hoppas jag.

Jag koncentrerade mig på att jogga idag och det var LITE trögt måste jag säga. Det kan vara så enkelt som att jag är för MESIG mot Atlas. Mot slutet hjälpte jag till med både sits och tydlig förhållning och då blev det betydligt bättre! Oftast räcker det med en tydlig broms i sitsen så stannar han nästan. När det INTE är så måste jag våga hjälpa till med förhållning!

Det blev en härlig tur i skogen...

:):):)

Av nelliesmamma - 11 april 2014 12:00


Igår var jag på bolaget och handlade hem lite vin. I vanlig ordning så var mitt favvovin slut på hyllan så jag fick be en personal att hämta från lagret.

Nellie var lite trött och uttråkad så hon la sig platt på golvet (borde väl ALLA göra i ett sånt läge?) Jag passade på att kittla henne och på andra sätt underhålla henne så att hon inte skulle somna på golvet.



Kom en äldre herre förbi och RÖT åt Nellie "res dig från golvet och sluta trotsa din mamma" sen blinkade han mot mig och sa "det är alltid bättre när någon främmande säger till på skarpen"

Jag blev STUM av förvåning? Nellie fattade inte att han pratade med henne så hon låg fortfarande kvar på golvet och skrattade....

Till slut fick jag fram: Vi bara skojar lite vi två... Men det budskapet gick inte fram, han bara spatserade vidare med sin käpp och sin hatt...

Jag blev helt MATT...

Såg det verkligen ut som om jag behövde en hjälpande hand?

Hmm, jag är nog MYCKET mer annorlunda än de allra flesta andra här i världen? Jag tycker det är helt ok att låta min dotter ligga på golvet och bli kittlad och busad med om vi inte är i vägen eller stör....

????

Av nelliesmamma - 10 april 2014 22:02


Haha, jag har varit och hämtat min hund idag. Eller MIN? Jag ska vara hundvakt två veckor i stöten medans ägaren jobbar i Norge..


Den här hunden kan man inte ha lös, vilket är ett STORT minus och det kanske gör att det inte kommer att funka?


Just nu är vi i situationen att hunden måste ha koppel på sig HELA TIDEN och jag törs inte lämna honom utom synhåll eftersom jag inte känner honom och inte vet vad han kan tänkas hitta på...


Imorron ska jag bygga elstaket runt delar av tomten så att hundstackarn kan få springa lös och röra sig lite. Hela principen med elstängsel går ut på att han måste FÅ EN STÖT och bli rädd för staketet och ALDRIG mer gå dit. Det är inte jättehögt så han kan säkert lätt hoppa över, men som sagt... Jag får leda honom nära staketet och hoppas på att han går emot med en del av kroppen som inte har MYCKET PÄLS! 


Sen kommer mycket ramla på plats känns det som. Det är lite tungt med en ny hund som man inte känner och som inte känner igen sig... Men NU ligger han lugnt och sover iaf. 


Eftersom Nellie sover kan jag gå en promenad till innan det är dags att sova!


:D:D:D

Av nelliesmamma - 10 april 2014 09:24


Vilket LIV jag lever?

Jag vaknade idag och hörde hur Atlas gnäggade utanför... Han fick genast svar av Donna. Hon lät (som vanligt) som om hon inte fått mat på flera veckor.

Jag tänkte: Det är det här som jag alltid har drömt om. Att bo i skogen i ett hus där jag har hästarna inpå husknuten.

När som helst då jag ser ut genom mitt fönster finns de där! Varje gång jag går ut/kommer hem får jag en påminnelse om att det nog är dags för mat snart.

Det ger mig sinnesro, jag är lycklig!

Nu ska jag rida, jag ska gå 15 meter till hagen och hämta min häst, det är LYX för mig!

Tack för detta...

Och här är utsikten från mitt sovrumsfönster!

Tack!

:):):)

Av nelliesmamma - 9 april 2014 22:34


Aja, att jag äter LCHF är ingen nyhet...


Det som jag kan bli lite LEDSEN över är att folk fortfarande ger barn MARGARIN?? Alltså barn får MARGARIN i skolan? Det borde vara FÖRBJUDET!!


Sen det här mä...


I stället för att läsa in sig på vad ny forskning kommit fram till, och VARNA för höga doser socker/godis så jobbar man på att hitta MEDICINER för att motverka sockrets påverkan? WHAT? Ska vi äta socker som inte är bra och sen fylla kroppen med medicin för att ta bort den skadliga effekten av socker?


Ja, bara gör det om DU vill. Jag vill INTE det!


...

Av nelliesmamma - 9 april 2014 22:22


Jag skrev häromsistens om att jag inte tycker att mitt jobb är ett JOBB!


Men gudarna ska veta att jag gör skäl för min lön iaf. Det är ett underbart slit varje dag, och varje svettdroppe ger sååå mycket glädje tillbaks.


Sååå mycket jag får skratta varje dag önskar jag att ALLA får njuta och glädjas på sina arbetsplatser!


Men jag ska säga sanningen så som den ser ut precis just nu. Jag tänker inte ljuga, jag tänker inte försköna, jag tänker inte överdriva, eller på annat sätt förvränga sanningen!! Jag lovar och svär!


Jag är ledig torsdag, fredag, lördag och söndag. 


Nästa helg är jag ledig torsdag, fredag, lördag, söndag, måndag.


Sen jobbar jag tisdag och onsdag och sen är jag ledig torsdag, fredag, lördag och söndag.


Vet du var JAG tror? Sen är jag så jävla återställd jag kan bli efter min fasansfulla svacka nu i höst och vinter.


Jag SER FRAM EMOT den här perioden med mycket tid hemma och då Nellie och jag kan gå här hemma och skrota. Jag ERKÄNNER! Jag har lite planer... Tex måla lite husknutar och dörrar på garaget, renovera fönstren på garaget och sen får vi se. Jag ska inte jobba ihjäl mej precis. Det var ju det jag höll på att göra nu sist!


Det ska bli så skönt och det ska bli så FIIINT!!


:D:D:D

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards