Nelliesmamma

Alla inlägg under april 2014

Av nelliesmamma - 20 april 2014 19:30


Japp, det krävs att morsan kommer hit och sätter ner foten och VIPS så åkte granen ut....


Glitter och kulor flög allvärldens väg och sen åkte granen samma väg!!

In med lite blommor istället!


Kolla in hur ljus och fräscht det blev när man kan öppna dörren! Vad jag har LÄNGTAT efter det här!

[Bild]


Ja, det var det det. Skönt att slippa funderingar över hur jag ska förklara att det står en julgran på glasverandan EFTER påsk! Tack mamma och Kristina för hjälpen!

:):):)

Av nelliesmamma - 20 april 2014 02:43


Igår var Mats, Nea och Mattias här på mat och ploj.

Ursäkta men har du en aning om vad man kan använda en tunna med lock till? Jo, BOLLTRÄ! Mattias har lovat att skicka nån av filmerna jag tog på hans telefon....

OMG? Jag har alltid sett upp till Mats, för hur seriös han än VERKAR framstå som så är han mer CRAZY än alla andra i hela världen...

Han vann GIVETVIS även grenen slå boll högst och flest gånger med tunna med lock!!

När alla åkt hem släckte jag ALLA lampor i och utanför huset, sen tog jag en hammockmadrass och la mig platt på marken och studerade stjärnorna.... Märklig känsla det ger??

Nu vill jag inte precis sova fast jag borde...

:):):)

Av nelliesmamma - 18 april 2014 21:52


Idag tog jag ALLA hästarna på ridbanan. Knattarna och Trille fick hoppa. Atlas gillar det INTE så med honom körde jag followup! Idag fick jag med honom på trav när jag började springa. Alltså han är inte hundra SNABB på det men sista gången fick jag en ÖKAD trav på en långsida! KUL!

Jag körde även lite övergångar, öka/kortad både trav OCH galopp...

Jag provade även med galopp från skritt, på slutet hade jag galopp med bara tre travsteg!

:):):)

Av nelliesmamma - 17 april 2014 00:11


Ibland blir jag ledsen över det, men oftast blir jag stolt! JAG äger mig...


Länk till inlägg som förklarar med bilder...


:):):)

Av nelliesmamma - 16 april 2014 23:34


Jag vill ju se mig själv som MYCKET STRIKT när det gäller min mat, och i mångt och mycket stämmer det.


Som du säkert redan har listat ut är det inte HELT med sanningen överensstämmande dock.


Jag har vid några tillfällen lyckats komma undan att åka ur ketosen även om jag ätit popcorn, och DÅ gick jag bananas och käkade popcorn FLERA GÅNGER I VECKAN. Ursäkta, men kan jag få en ny hjärna som INTE är beroende av socker tack?


Nu har jag iaf satt ner foten och nu fan räcker det! Jag passade på att bli lite inspirerad av Tommy Tappar så jag köpte hem lite god ost till helgen. SKÖNT, jag åt lite och sen var det bra. 


När jag ballar ur med popcorn finns ju inga GRÄNSER? Jag kan ställa mig och göra en SKÅL TILL när den första är slut lixom. Jag är säker på att träningen gör sitt till oxå. När jag tränar hårt är inte kroppen sugen på kolisar, ganska tvärtemot vad många tycker/tror/anser. Nu är jag VÄL inne på tredje veckan av återkommande träning och SHIT vad stark jag börjar bli allaredan! Ska se om inte jag kan få till nåt mer pass den här helgen.


Fast två pass i veckan räcker verkligen för att göra framsteg, jag ska inte hetsa fram resultat eftersom det BARA ger ont och besvär. Hittar jag nån mer timme den här veckan för träning så ska jag fan i mej ge järnet dock!


:):):)

Av nelliesmamma - 14 april 2014 23:04


Jag är helt klart BÄST på att vara SÄMST!!

Varje morgon hänger jag ut mitt täcke på vädring, men det är inte VARJE morgon som jag kommer ihåg att ta IN DET och ATT STÄNGA FÖNSTRET.

Suck, mitt sovrumsfönster har stått öppet från 6 imorse till 23, täcket var inte direkt torrt.

Nu har jag Nellies täcke istället och så får vi se vad GELIAavfuktaren går för...

Men jag är iaf BÄST på att träna! Haha! Idag körde jag axlar och mage på X-trainern... Ja, om man har BEGRÄNSAT med tid så får man ju vara lite effektiv va?

:):):)

Av nelliesmamma - 13 april 2014 21:38


Nu har jag skitit i det blå skåpet...


Jag har ibland låtit Nellie vara inne i huset själv... Hon har bett om att få se på Emil eller Pippi, jag har passat på att mocka i hagen eller få andra saker gjort. Det brukar gå hur bra som helst! Jag måste gå in i huset OFTA för att kolla att ingenting är på gång. Det har ofta hänt att jag hittat henne i skåpen och hon har letat efter godis... Inte så farligt.


Men idag när jag kom in hittade jag henne med datorn i knät och jag förstod DIREKT att nu är det problems...


Jajamensan! Hon hade pillat bort tangenten "d" och "backspace" Du kan inte fatta hur ÄCKLIGT det är att skriva bokstaven D och att trycka backspace...


Senare idag när jag hade duschat henne så gick jag ut och skulle ge hästarna lite mat medan hon satt i soffan och kollade Musses klubbhus. Eller hur!? När jag kom in hade hon varit på toan och skitit. Därefter hade hon rullat ut halva rullen med papper och lagt i toan. TACK GODE GUD så hade hon inte spolat! 


OMG, jag har lite nya grejjer att tänka på nu framöver.


:):):)

Av nelliesmamma - 13 april 2014 21:32


Hahaha, jag som skulle rädda mina penseer idag. Jag skulle ut och rida idag. Ingenting av det är gjort...


Men jag har bytt till sommardäck iaf... på tisdag är det försent nämligen.


Grannen har varit här och gett prisförslag på att fälla alla krångliga träd, det ser ljust ut. Han kommer att komma hit i skiftet juni-juli och fälla alla träd och jag fick rådet att ta bort allt sly själv. Jag ska se vad jag kan göra, det finns mycket tid och jag tänker att jag får göra LITE fast VARJE DAG om jag ska få det här i hamn!


:):):)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards