Nelliesmamma

Alla inlägg den 21 april 2014

Av nelliesmamma - 21 april 2014 23:15


Nu har jag varit ledig i fem dagar men nu är det slut på semestern!

Imorron ringer jävlar klockan igen!


Fast som jag redan aviserat kommer jag inte jobba ihjäl mig den här veckan heller... Tisdag och onsdag jobb, därefter ledig torsdag till och med söndag.

Godnatt!

:):):)

Av nelliesmamma - 21 april 2014 23:07


Haha, jag är som sagt BÄST på att vara sämst...

Jag hade inte packat upp Nellies skolväska innan påsk och därmed hade jag gått miste om DE HÄR skönheterna:


Alltså jag höll på att DÖ av skratt när jag såg dem! Helt fantastiska! Nu håller jag på att räkna ut att om julen varar till påska, och jag hade julgranen kvar till påskdagen. Hur länge kan jag då ha de här guldkornen framme?

Svaret är SJÄLVKLART året runt om jag VILL. Men det kunde ju vara bra att komma med ett bra svar när någon ev undrar varför jag har påskpynt framme på midsommar?

Iofs så vet ni väl redan att jag alltid har en tomte framme? Han heter Tony och han är döpt efter en tränare jag hade när jag fyllde 30. Jag fick tomten i 30-årspresent av lagkompisarna och från Tony då antar man ju...

Aja, jag kan ha va fan som helst framme året runt så vad yrar jag om kan man undra? Jag borde SOVA nu. Klockan är mycket!

:):):)

Av nelliesmamma - 21 april 2014 22:35


Syrran har planer på att betäcka sitt sto (sina ston) och jag är tilltänkt ägare till ett föl.

Nellie är för stor för Bella inom några år... Jag kan för all del hålla mig kall och räkna med att jag hittar nåt bra när den dan kommer MEN jag ser en enorm fördel med att träna unghäst själv så vet man att allt går rätt till... Host, själv är bäste dräng....


Så här glad blev Nellie när hon fick provrida den tilltänkta hingsten som heter nåt jättefint på franska så jag minns inte namnet bara för det. Men Grånå eller Grånau tror jag man uttalar det...

Jag sa till Ankin på vägen hem:

Ja, blir det ett hingstföl kan man ju döpa honom till gråben (stoet är skimmel vilket borde slå igenom)
Men blir det ett sto kan man ju döpa henne till Grånos, ja istället för vitnos du vet....

Hon blev HELT tyst och jag gav henne några sekunder innan jag sa:

Du fattar inte att jag driver med dej va? Du trodde jag menade allvar? Du tänkte: Hon är helknäpp hur ska jag säga att det är ett skitdåligt förslag...

Hon bara: JAAAAA! Med ett asgarv...

Fan vad kul!

:):):)

Av nelliesmamma - 21 april 2014 09:48


Att Nellie har ett handikapp är ju ingen nyhet. Att jag sällan tänker på det är heller inget nytt.

Men IBLAND gör hon saker som påminner mig om hur det står till. Jag har vänt på matbordet så att fler ska kunna sitta runt bordet nu vid påsk. Nellie är van att sitta på höger sida om bordet så hon tog helt enkelt och flyttade sin stol till "rätt" sida....

Även om bordet inte stod "rätt".


Hon gick precis och ställde undan sin tallrik. Det var lite sallad på den som hon inte ville ha, den skrapade hon ner i soppåsen! Alltså jag har en kompostlåda som sånt ska vara i, men vem säger nåt om det när hon är så DUKTIG!?

:):):)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards