Nelliesmamma

Alla inlägg den 3 april 2014

Av nelliesmamma - 3 april 2014 21:45


Eftersom jag var i Norrköping förra helgen så fick Atlas vila lite extra..,

Idag var jävlar Lina här så vi tog en ordentlig tur i skogen. Jag fortsatte med mitt galopparbete och idag tog vi ett kliv till framåt!!

Jag har vare sig sporrar eller spö på min häst men idag tog jag westerntränset så att jag kunde använda tygeln som piska...

Jag ANVÄNDE den med kan jag säga, och han svarade BRA nästan direkt!

Hrm... Det är inte silkesvantar på när det gäller en meningsskiljaktighet med DEN hästen, det kan jag lova!

Ibland är jag för MESIG eftersom han alltid gör det jag ber - och han gör det för minsta lilla hjälp, men att öka en galopp? Idag visade jag vad säte betyder. Ibland är den broms, men andra gånger betyder den ÖKA!!

Alltså, när jag sitter emot för en samling eller halvhalt stannar han nästan tvärt, men att driva med sitsen? Det funkade seriöst för första gången idag. Jag är så NYFIKEN på hur han ska gå imorron?

:):):)

Av nelliesmamma - 3 april 2014 08:24


Jag har ALLTID använt musik som motivation vid trötthet eller som bränsle när soppan är slut...

Men den här låten - det är nåt alldeles särskilt med den?

Jag kan ha den på rep i TIMMAR?

http://youtu.be/b6vSf0cA9qY

Sjukt, jag vet! Men det är en SJUKT bra låt mä!!

:):):)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards