Nelliesmamma

Alla inlägg den 23 mars 2014

Av nelliesmamma - 23 mars 2014 19:22


Idag var jag ute och red i TVÅ OCH EN HALV TIMMA!

Första dryga timmen körde jag trav i fri form och lite galoppfattningar från skritt. Jag lyckades även med konststycket att få till en ökad galopp följt av en samling och ökning igen!

Jag var lite osäker på det där med galopparbetet eftersom i fredags vägrade han att galoppera! Det kan mycket väl ha berott på träningsvärk, men jag blev lite ställd, hur fan ska jag kunna starta i reining på en häst som vägrar att galoppera?

Jag mötte Macke Bäcklund hos grannen i fredagskväll, han är ju domare så jag passade på att lyfta frågan om möjligheten att ha en "hare" på tävlingsbanan...

Jag menar att Atlas ju galopperar friskt kilometer efter kilometer när farbror Ultra (Lollos häst) är framför. Lollo och jag har trott att Ultra och hon är bromsen så att inte Atlas ska sticka, men det förhöll sig visst helt tvärtom!

Jag ska inte säga att jag fick några LÖFTEN men det lät nog inte OMÖJLIGT iaf!!

Jag har förberett Lollo så att hon kan börja plugga lite reiningmönster framöver!

Jag dööör av skratt, jag är ju så SMART alltså! Det finns inga problem, bara lösningar va?

En rolig helg är över, jag har kraschat i soffan ett tag, Nellie ska i duschen sen blir det kväll alltså!

:):):)

Av nelliesmamma - 23 mars 2014 18:49


Den här helgen dök Anders upp som gubben i lådan...

I fredags var vi inne hos grannen på kryddPARTY, det var riktigt kul! Det hade inte gjort nåt om fler hade dykt upp, men vi som var på plats hade en kul fredag! Roger påstod att JAG var den skvallrigaste som finns i Viö eftersom jag råkade veta ett och annat om en och annan granne. Men vafan? Ska jag bo i Blekinge så får jag väl försöka smälta in eller?

I lördags var det Riskettan på programmet, det var nog den TYSTASTE gruppen jag NÅNSIN haft! Egolapparna gör gällande att det var en BRA kurs iaf! De gör susen de där lapparna!

:):):)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards