Nelliesmamma

Alla inlägg den 19 januari 2014

Av nelliesmamma - 19 januari 2014 22:06


Du som är lite sjukvårdskunnig kan ju bekräfta eller motsätta dig följande resonemang:

Häst sitter fast i kärr.
Häst kommer loss och leds hem.
Boxas.
Bakbenen varma som kaminer.
Till kvällen normalkalla fast mycket svullna
Nästa dag kort promenad och utevistelse ett par timmar.
Boxas till kvällen.
Mycket varm i sina svullna ben.
Senare på kvällen normalvarma ben men något varma hasor.

Jag vill tro att kroppen får fart på sitt system i och med promenad och övrig rörelse, och rensar kroppen från skit och att värmen kommer därifrån.

Tveksam om jag ska fortsätta boxa nattetid, men jag kan inte riktigt bestämma mig...

Andra natten nu och boxas, men imorron?

Hmmmm...?

...

Av nelliesmamma - 19 januari 2014 00:43


Idag fick jag ringa grannen och säga:

Atlas och Triad har plöjt staketet och dragit, jag vet inte vart de är!

Sen fick jag ringa Lina och säga:

Nu tror du att jag skojar men Atlas och Triad är borta och jag vet inte vart jag ska leta....

För ett par dagar sen svor jag lite över snön men idag säger jag bara

TACK GODE GUD I HIMLEN FÖR ATT DET VAR SNÖ UTE ANNARS HADE JAG INTE HAFT NÅN HÄST!

Snön gjorde att jag kunde spåra hästarna i skogen. Triad mötte mej i skogen, men han kom själv?? INTE BRA! Det fattade jag direkt! Jag visste inte om jag skulle hitta en häst med brutna ben eller i vilket skick han skulle vara i. Jag visste bara att DET INTE VAR BRA att Triad kom gående själv i skogen!

Vi hittade Atlas i ett kärr, han hade gett upp sina försök att komma upp. Det syntes att han gått runt runt och trampat upp isen men inte hittat nån väg ut. Han gnäggade uppgivet när vi kom och HELA HAN SKAKADE OKONTROLLERAT av köld. Jag vet inte om han stått där en kvart eller en timme?

Tack gode Gud att Roger var med och hämtade Atlas, Atlas kastade sig hit och dit för att komma loss. Jag är helt klart inte lång nog för att stå i djupt vatten och hantera sånna grejjer....

Nu står han boxad med vintertäcke i stallet (Trille mä fast utan täcke) med bakben svullna som stockar...

Jag hittar inga direkta sår eller skador, men jag har en utmattad häst som behöver vila upp sig....

De närmaste dagarna är mina tankar hos honom ständigt och jag ber till Gud att Atlas blir helt återställd.

Vad som hänt?

Troligen fick de panik och flydde när stora plogbilen kom och brände förbi?


:(:(:(

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards