Nelliesmamma

Alla inlägg den 11 januari 2014

Av nelliesmamma - 11 januari 2014 23:00


Jag har som bekant VÄRLDENS BÄSTA JOBB!

Idag hade jag Riskettan för 13 underbara elever, det är MÄRKLIGT hur den kursen kan yttra sig?

Jag HAR ett PowerPoint som jag använder VARJE gång, men halleluja vad olika den där kursen ser ut VARJE GÅNG!

Riskettan är en obligatorisk teoretiskt utbildning på minst tre timmar (vår är fyra timmar) som belyser alkohol, droger och människans felbeteende i trafiken. Hur beter man sig när man är trött/stressad/påverkad av substanser?

Jag TROR att man skulle kunna FASTNA i den där otröstliga känslan av att R1 kostar så otroligt mycket energi och engagemang?! Men jag har istället fastnat i den EUFORISKA känslan när man NÅR FRAM! Jag helt fullständigt ÄLSKAR R1!! Det ger så otroligt mycket när man ser ett ljus tändas i ögonen på deltagarna!

Efteråt får de skriva ner vad de tyckte var bra/dåligt/om nåt saknades osv...

Jag kallar det för EGOLAPPAR för de ser ut såhär:

* Är absolut INGEN tråkig lektion! Allt har varit intressant och bra.

* Lärt mig mycket och Helen förklarar bra!

* Jag har fått svar på många funderingar.

*Jag känner att den här kursen är jätteviktig.

*För mig har hela utbildningen varit bra då jag fått reflektera över mig och mina närmsta. Både över körningen och hur jag gillar mitt liv och vill ha mina närmsta i livet.

*Jag tycker detta har varit kanon, enkelt att förstå. Jag har fått många frågor besvarade och jag är mycket tacksam för detta.

*Jag tycker att det har varit en väldigt lärorik och intressant lektion. Man insåg väldigt många saker som man inte ens tänkt på förut.

*Jag tycker allt var bra. Även att man satt i grupp och fick höra alla åsikter osv. Var mycket mer intressant och lärorikt än vad jag trodde. Man fick en upplevelse och verkligen insåg faktiskt vad som kan hända och jag kommer ta med detta med mig.

*Allt har varit intressant + man fattar verkligen att vad som helst kan hända i trafiken.

*Bra samspel elev och lärare.

*Väldigt nöjd.

Du fattar vad jag menar med EGO-lappar va? Jag blir så GLAD när jag läser tex: Jag har alltid bara hört att R1 är tråkig och meningslös, men då har de inte varit på HELENS R1!

Joråsåatteeehh, jag älskar det jag gör!

:):):)

Av nelliesmamma - 11 januari 2014 22:20


Jag vill framföra mitt STORA TACK till ER som ringde, messade, gillade på fejjan och skickade PM för Ert stöd när vi låg på sjukhus med Nellie!

Jag har inte koll på ER alla annars hade jag ringt er en och en för att framföra min tacksamhet!

Än en gång TACK ska ni ha ALLIHOP!

Nellie är pigg som en lärka och SISKARE än aldrig förr! Idag åt hon som en HEL KARL! Och jag vare sig överdriver eller skojar!

Vi går in i en ny fas i livet nu, Nellie har växt otroligt mycket under den här perioden. Hon har en helt annan attityd, en helt annan glimt i ögat som jag inte sett förut! Och hon har KOLL!

Idag ringde jag Lina för att jag var tvungen att få hjälp in med storbalarna med hö. Hon skulle sätta sig i bilen med barnen och komma hit, så jag sa till Nellie att "Josefin kommer snart, då får du visa henne våra nya kissar"

Det blev hursomhelst ändrade planer eftersom Mats fick ett ärende hit, så jag kunde mota "Lina i grinn". Men Nellie kom EFTER EN TIMME och frågade efter "FIIIN?" Alltså Josefin!

Jag bara: Jaa! Josefin kommer till dej imorron istället! Haha hoppas inte det blir REGN.... För då kommer hon inte...

Joråsåatteehh, här går det framåt med STORMSTEG rätt som det är!

:):):)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards