Nelliesmamma

Alla inlägg den 31 december 2013

Av nelliesmamma - 31 december 2013 21:58


Idag har jag varit hemma en snabbis och kollat till hästarna och kissarna. Arma kattungar som har varit ensamma en hel vecka!! Nu har iofs grannen tagit över kattskötseln oxå, så nu får kissarna besök tre gånger om dagen isf en gång...

Tänk dig en granne som TRE gånger om dagen fodrar mina hästar, mockar vindskyddet, ger katterna mat och gör rent kattlådan!

TRE gånger om dagen!

Det är INTE LÄTT och INTE ROLIGT att vara tvungen att ta emot så mycket hjälp från någon! Som tur är finns det gott om tid att "ge igen"??

När jag påtalade mitt "bekymmer" sa hon bara: "Men du ska väl inte flytta än på länge, det jämnar ut sig ska du se"

Nu på eftermiddag/kväll så har Nellies kisseri kommit igång, och DET var inte roligt tyckte NELLIE! Det gjorde jääääävligt ont nämligen! Men annars har det blivit 5 olyckor på väg till toan.

Vi har möjligtvis en fasansfullt TRÅKIG nyårsafton, men vi har händerna fulla iaf...

Hoppas och längtar till 2014 för det här jävla fittåret vill jag inte höra talas om framöver!

:S:S:S

Av nelliesmamma - 31 december 2013 11:43


Igår var det morfin var 1,5:e timme stackars Nellie!

Aja, jag minns nog fan hur det var efter mitt akutsnitt när Nellie skulle ut!! Det är inte KUL att ha haft buken uppskuren....

Under natten byttes morfinet+alvedon+Ipren ut mot citadon+alvedon+Ipren. Allt ges som suppar så hon har sovit från 2-10, DET gjorde susen!

Drygt att kissfunktionen inte har kommit igång. Tydligen kan det bli tjall på linjen på kopplingen från hjärnan till blåsan efter att man blivit sövd. Dessutom ställer morfinet till det just i det avseendet....

Fiser och skiter gör hon, men sköterskorna fick tappa blåsan inatt.

Nu har hon,

----------------------------------------------------------------


Nähä! Nu spydde hon upp ALLT som hon fått i sig idag på morronen!

Stackars Nellie, nu ska hon få nya suppar och nåt mot illamåendet. Alltså jag ber om ALLA mediciner man kan få just nu.

Jag mår ILLA av hur mycket skit hon fått i sig sen den här cirkusen drog igång: morfin, alvedon, Ipren, kontrastvätska, antikoaguleringsmedicin, antibiotika, sömnmedel, uuuuurkkkk!

Men vafan ska man göra? Hon måste ju få bli så symptomfri som möjligt så att hon kan få tid till läkning!

Hoppas det vänder nu snart...

Men prognosen är att det tar TVÅ DYGN innan det vänder om det vänder. Det har inte gått ett än....

:S:S:S

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards