Nelliesmamma

Alla inlägg under juni 2013

Av nelliesmamma - 12 juni 2013 23:04

Igår läste jag ett blogginlägg hos Dajsan (F.I.T.) där hon skrev att man SJÄLV har ansvar för sin hälsa. Undanflykter hjälper inte...

Jag tog mig i kragen och "sprang" 3 km(?) Alltså? Så långt har inte jag sprungit på typ 14 år!

Jag avslutade med 50 meter 75% och 50 meter gå resten av vägen... 1,5 km!

Alltså, det går inte fort men jag GÖR det, men hur är det ens möjligt? I lördags sprang jag fetebacken med Atlas tre ggr, kan det verkligen ge sån fart på hjärta/lunga?? Jag är förbluffad minst sagt.

Men nu kommer TRUMF: Jag sprang samma runda ikväll PLUS 50 meter extra. Det var SJUKT stumma och TUNGA ben som släpades runt i skogen idag, men jag GJORDE det.

Inspiration no 2: Jos'e som vann "hemmatävlingen" i Biggest Looser. Om han kan motivera sig att tappa 78 kg så kan väl för fan jag bita ihop och göra mej av med 5???

När det var som tyngst och trögast visualiserade jag Jos'e och hans jävla inställning och BEDRIFT!

:):):)

Av nelliesmamma - 8 juni 2013 23:51


Haha! Ett favvocitat, FRÅN VILKEN FILM??

Jag har ridit ganska bra både torsdag och fredag så idag tog jag grimma och grimskaft och SPRANG uppför branta backen tre gånger på raken!!

Nja, först tog jag honom lös på ridbanan, och det är på gränsen till OTÄCKT hur lydig och följsam han är under den träningen? Film finns, men jag kan bara LADDA ner film från telefonen, men inte PUBLICERA film... WHAT??

Men iaf, min lilla guldklimp blev nog positivt överraskad idag när han fick 10 minuters träning och 15 minuters vila med HÖGT, GOTT, FRODIGT gräs!!

Vet du? Jag höll min FÖRSTA handledarutbildning idag, jag vet absolut ingenting om vilken respons man BRUKAR få? Men jag fick SPONTANAPPLÅD av samtliga! Va? Tack, jag blev rörd och tacksam verkligen!!

:):):)

Av nelliesmamma - 6 juni 2013 09:37

Min blogg fattar inte mina EMOJIS! Alltså SMILYSAR! Det blev frågetecken av alltihop. Alltså: Jag UNDRAR inte så mycket som det VERKAR i föregående inlägg!!

Av nelliesmamma - 6 juni 2013 09:34


N-Ja måste jag väl säga! Haha, jag hade sett fram mot fyra lediga dagar så att kropp och knopp verkligen får komma NER från det där högvarvet som inte är så bra för hälsan! ?

Nu blir det en handledarutbildning på lördag istället!?

Alltså, mitt jobb är absolut inte betungande, så den kursen kommer att gå som en dans! ???

Det ska bli riktigt kul eftersom det är FÖRSTA gången jag ska hålla den själv! Iofs hade jag gärna gjort ett EGET material, men det får bli till NÄSTA gång! ?

Torsdag, fredag och söndag HELT ledig och då ska Nellie och jag ut med knattarna en REJÄL ?runda ?i ?skogen ?hade ?jag ?tänkt!! Det ska bli sååå mysigt! ????????????

Av nelliesmamma - 2 juni 2013 08:50

I två år har jag jobbat lite mer än vad som är bra för hälsan...

Hela tiden har jag haft ett mål att "snart" närmare bestämt DET DATUMET ska allt lugna ner sig och jag ska BARA jobba heltid efter det!!

Nu har kroppen börjat säga ifrån på ALLVAR och hör och häpna: Nästa vecka börjar mitt nya schema att gälla, DÅ ska jag hinna med att återhämta mej på helgerna!

Jag passade på att kolla hur vädret ska bli på min första långhelg som börjar på torsdag.

ALLTID ledig torsdag, fredag och söndag. Det du!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards