Nelliesmamma

Alla inlägg den 8 september 2012

Av nelliesmamma - 8 september 2012 09:03


Alltså, jag brukar inte blogga om elever och mitt jobb... Det är lite "privat" på nåt sätt!! 


Men det har hänt och nu händer det igen!


Igår hade jag uppkörning med en tjej som jag fick "avsluta" - alltså, jag har inte hjälpt henne genom utbildningen, bara snyggat till det sista på slutet. Det gick ju bra - hon fick sitt körkort! GRATTIS IGEN SOFIA!!


Alla elever hanterar sin nervositet vid uppkörningen på olika sätt, ibland berättar jag för eleverna om Elena och hennes sätt att hantera nervositeten: Hon babblade KONSTANT! Det kallas med ett finare ord för "berättande körning"... 


Igår tog Sofia mitt råd om berättande körning och sa till trafikinspektören att "jag kommer att använda berättande körning för att försöka få ut min nervositet den vägen, så den inte går ut över min körning" Hahaha...det var roligt, hon nästan CITERADE mej... :)


Körningen gick som på räls, hon följde även sin PAPPAS råd att inte babbla om hur hon TVIVLADE på sig själv i olika situationer... ;) Det var onödigt tyckte pappa - eftersom hon ändå alltid hade/gjorde RÄTT.


Väl tillbaka på parkeringen utanför trafikverket hände följande:


Trafikinspektören "Ja, vi får ju anse att körningen är godkänd"

Sofia: "VA? MENAR DU DET?? Ååååhhh, jag fick precis nu stoppa en impuls att PUSSA dej!"

Trafikinspektören "......."

Sofia: "Ja, jag tänkte ju inte pussa dej på MUNNEN!" (hon såg hur stel han blev)

Trafikinspektören: "Ne he he hej, hur skulle det ha sett ut?"

Sofia lutar sig i förtroende mot trafikinspektören och säger: "JAG är ju inte så säker på att jag KAN köra bil"


Ungefär här så kände jag att jag behövde luft, så jag gick ut på kajen och väntade på att de skulle bli klara i bilen. Det tog sin lilla tid, bilinspektören log och skrattade där inne, jag ångrade mej lite och undrade vad hon nu sa för nånting?? Kunde det bli värre/roligare?


Därefter var det dags för fotografering, alla elever ska förevigas och sättas på Fejjan (om man vill) Sofia tog mej i handen och sa: Nu ska vi hoppa! Ett två tre, HOPPA!!


 


Från och med idag är detta WIDO-hoppet och ska göras av alla elever och lärare framöver! (om man vill!)


...


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards