Nelliesmamma

Alla inlägg den 29 april 2012

Av nelliesmamma - 29 april 2012 20:50


Jag har sagt det förut men jag kommer att upprepa mig! Det går sjukt fort framåt med tanke på hur många (få) TIMMAR som jag sammanlagt ägnat åt träningen! Det KÄNNS som om jag är mycket nära att sitta upp!??


Idag fick jag honom att fatta galopp på KOMMANDO för första gången. Det var väl fjärde gången som jag hade honom till galopp, de andra gångerna har jag jagat honom in i galoppen, men inte idag.... Sen fick jag vändningar på röstkommando oxå!! LYCKA!! 


Nu vill jag förtydliga att jag INTE är nöjd med hur han stannar av och försöker stanna för att äta gräs, MEN det är något som han gjorde för att jag FILMADE. När jag INTE filmar har jag en annan energi till hästen och då får jag oxå bättre koncentration från Atlas!




Och all den här träningen syftar ju till att jag ska kunna sitta upp snart! Idag sadlade jag för andra gången! Alltså jag har sadlat en gång förut, sen höll jag mej själv i strypkoppel för att inte sadla varje dag!! Det gick ju så bra att jag bara ville träna MER MER MER! Men det är ju att gräva sin egen grav!


Så här gick det idag:





Alltså jag Ä-L-S-K-A-R den här hästen, är det nån som fattar det?? När dagens pass var över så fick han äta gräset som växer utanför stallet. Då stod stora as till ladgårdsdörrar och slog i vinden. Han rörde inte ett öra ens! Det är lite skillnad mot araberna som jag ridit in tidigare!! Jag ser så mycket fram emot den dan jag kan sitta upp och allt jobb kommer tillbaka som långa ridturer i skogen med Nellie!!


Just det! Jag vågar inte spänna åt sadelgjorden riktigt än, men jag ville ändå se hur han ev reagerar på att sadeln ligger och skaver på ryggen....





Det var allt för idag!!



...
 
 

Av nelliesmamma - 29 april 2012 13:24

.Idag hände nåt OTROLIGT stort!.Jag hade satt på Pippi för att Nellie skulle vila lite medan jag mockar ur stallet. Donna och Bella har ju flyttat hemifrån!!Rätt var det var så hörde jag Nellie ropa MAMMA MAMMA MAMMA! Jaga, vad kan det vara på gång??Hon är ju inte SÅ säker på att berätta vad hon vill ännu! Men jag mötte henne i altandörren med fjärrkontrollen till TVn, haha tänkte jag, filmen är slut och hon vill ha hjälp och sätta på den igen....Men NEJ, hon hade pillrat på TVkontrollen så alla menyerna syntes istället för Pippi! DUKTIG tjej som gick och hämtade mamma!!!...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards