Nelliesmamma

Alla inlägg den 8 april 2012

Av nelliesmamma - 8 april 2012 20:45

Jag var nere och tog ett tag med lilla prinshästen Atlas....
.
TIll att böjra med så tog jag på tränset, för snart är det dags att höja kraven!! Det blev ridbanan idag och lydnad igen!
.
Galoppen är SVÅR - så jag tar det lite lugnt med det. Däremot vill jag höja lydnaden i trav och skritt samt i vändningarna. För nån vecka sen tog jag hjälp av långpiska och VIPS så fick jag lite snabbare svar!! Idag introducerade jag ÖKAD och KORTAD trav och om inte jag såg helt fel så blev traven inte bara KORT utan han samlade sig. IMPONERANDE tycker jag!!
.
Jag undrar om han tog stöd av bettet - för han sökte sig MYCKET mer framåt och neråt än han annars brukar göra!
Idag kunde jag även släppa ut honom på LÄNGSTA linan så han gick nästan helt på fyrkantspåret, jag gillar det lite mera. Det där med volt är inte så kul tycker jag!
.
Sen provade jag med att släppa honom lös på fyrkantspåret och fick bra svar på galoppen! Det är ju lite LÄTTARE att galoppera på fyrkantspåret så.... 
.
Jag blev D-J-U-P-T rörd över alla svar som jag fick idag... Han är så sjukt duktig, SÅ mycket har jag inte tränat honom i lydnaden. Men jag har varit NOGRANN med vad jag velat ha för svar!! I och för sig är det inte FÖRSTA gången jag rider in en häst!!

.

Nån som minns Donny? Det tog ett ÅR av hårt arbete nästan dagligen för att komma dit jag kommit på bara några timmar med Atlas!! (inte några FÅ) Nu börjar jag sukta efter sadeln...

... 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards