Nelliesmamma

Alla inlägg den 5 april 2012

Av nelliesmamma - 5 april 2012 21:41


Igår när jag körde hem från stallet så tyckte jag att jag såg en påkörd och död grävling på vägen.... men sen så...var det inte en KATT??


Jag jävlar BACKADE tillbaka och såg till min stora sorg att det var en katt!! Jag vände bilen och ställde mej i vägen så att ingen mer skulle köra över den. Det var INTE roligt att ringa grannen och säga att jag nog hittat deras katt påkörd och död på vägen!! 


Den var lite speciell den där katten, för kattmamman dök upp ur det blå för snart ett år sen! Vi fick lappar i brevlådan där de undrade vems katten var. Kattungen har de behållit och "det är den finaste kisse vi nånsin haft" sa grannen med gråten i halsen igår...



Idag har jag tagit ett ordentligt tag med Atlas på ridbanan, alltså han har lite attityd den där hästen va. Han verkar så OTROLIGT snäll och lugn på alla sätt, men ändå så vill han lixom ha SIN vilja fram lite nu och då!! Idag slet han sig och jag blev DUKTIGT orolig att han skulle dra genom staketet, men lite morot i handen så stannade han TVÄRT!


Jag håller ju på att få igenom det här med galopp på kommando, det är SVÅRT ska jag be att få tala om!! Men idag tog jag med mig långpiskan och det gick LITE bättre, men inte BRA!! Däremot så går det SJUKT bra med skritt och trav där kommandot blir MINDRE och MINDRE, idag räckte det med att flytta handen framåt för ökning till trav och ta handen mot mig för avsaktning till skritt. INTE ILLA!!


Alltså, det var INTE bra med jobbet att få honom i galopp, men jobbet i skritt och trav och övergångarna däremellan var mycket fint!! Så jag var nöjd!


Sen så vill jag visa en NY art!! Vadarhäst!!


 


Alltså, hästarna har hittat gräs där i vattnet!! HELT UNDERBART!! Kata äter under vattnet och bubblar järnet luft under vattnet för att inte behöva lyfta mulen över vattenytan för mycket!!


Någon bild på undersköna underbara lilla hjärtegullet oxå!



 


Min lilla prins, jag bara ÄLSKAR den här hästen!!


 



LÄNGTAR tills jag får börja med sadel!! Hänger lite halvt som halvt på honom, men ska nog upp i skogen framöver och göra som i vintras! Leda honom fram till en sten och hänga lite till!! 


...


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards