Nelliesmamma

Alla inlägg den 9 februari 2012

Av nelliesmamma - 9 februari 2012 18:37


Jag skriver alltid hur jag KÄNNER i den här bloggen, det finns inte alltid statistik eller vetenskapliga rapporter som stödjer det jag skriver alltså... Och ibland talar till och med statistiken helt emot mina uttalanden!


Häromdan skrev jag att Flottan troligen har seriens bästa försvar, och jag fick mothugg DIREKT! Det roliga var att jag fick statistik upptryckt i näsan som BEVIS för att jag hade feeeel. Jag vet att det inte går att MÄTA på något annat sätt än just statistik - problemet är bara att statistiken bara talar om HUR MÅNGA mål man släppt in. I just Flottans fall blir ju det lite konstigt eftersom det funnits matcher när det runnit iväg både 10 och 20 kontringsbollar... då är det ju inte direkt försvaret som läcker utan spelet framåt som inte fungerar.


Hur som helst, det ser för närvarande mörkt ut för Flottan om man tittar på serieplacering, men att det skulle bli respass? Hoppas jag VERKLIGEN INTE, det vore nog nådastöten... Det är ju faktiskt det sista damlaget i Blekinge som har någon form av satsning!! URK!! Tänk om Blekinge skulle vara representerat som HÖGST i div 2. Nä FYYYY jag R-Y-S-E-R verkligen. Det är iofs ganska kallt här inne - men tanken är inte direkt upphetsande!!


Så som det ser ut på träningen BORDE vi piska upp många lag i den här serien, men det räcker ju inte med bra träningar. Inte för oss och inte för nåt annat lag. Man måste PRESTERA på match, och nu är det dags!!


På söndag spelar B-laget mot Karlshamn i Vägga och det ska bli kuuuul! STORSEGER? Hoppas det!!


A-laget spelar mot Farmen hemma och då sitter jag på läktarn och hejjar högst av alla!!


...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards