Nelliesmamma

Alla inlägg den 21 januari 2012

Av nelliesmamma - 21 januari 2012 17:12


Spelade i B-laget idag - och jag fick såååå bra info innan match! Jag börjar på bänken och ska in i andra halvlek. 


PERFEKT!


Jag kan ladda precis rätt så att adrenalinet är på topp precis när jag behöver det!!


Jag har ju målsättningen att hålla nollan i min halvlek och jag missade målet med fyra idag.


-Ett skott som jag överhuvetaget inte såg.

-Ett zontvåskott på kontring som var helt och hållet min, Jennie gjorde helt rätt jobb hem.

-Ett där jag gick för tidigt.

-Ett där jag försökte ta ett skott uppe i långa med BÅDA händerna. 


Om jag inte SER bollen kan jag inte ta den. Därför får jag släppa det skottet.


När Jennie springer hem och ordnar ett skott i zon två i närmsta sidan så ska jag bara ha bollen. Hade det varit i Karlshamn hade jag fått onda ögan av Lasse Olsson.... Hej hej!! 


Har jag en rutinerad spelare emot mej så får jag inte gå för tidigt - det är som att SKÄNKA bort ett mål.


Har du lyssnat på bla Claes Hellgren vet du att man inte når lika långt med BÅDA händerna upp i långa, bättre att sträcka ut EN hand för att nå längre.


Det var de MISSTAG som jag gjorde. Gjorde jag nåt bra då??


JAPP, jag räddade TVÅ straffar (100%) OCH returen i båda fallen. Första straffen gick returen HÖGT ut på zon två, jag HOPPADE högt, tog bollen i luften och landade utanför med bollen i säkert förvar..... ja, jag skriver hoppade med versaler för det hör ju inte till vanligheterna att jag hoppar... ELLER högt.... hihihiiii


Andra straffen gick returen rakt ut till straffskytten så det blev dubbelräddning, jag fick UNDERBARA flashbacks till den gamla goda tiden med dubbelräddning, TRIPPELRÄDDNING, flera gånger per match ibland. 


Hahaha, det var tiiiiiider det!!


Jag SATT järnet på de låga bollarna så ingenting smet in mellan eller runt fötterna idag!! Härligt det Anna va??


Anna och jag bara GLODDE varandra i ögonen och skrek: Nu känner vi igen mej/dej igen!!!


Iofs, kan man bli annat än bra när man spelar i nya fina tröjan??


   

...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards