Nelliesmamma

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av nelliesmamma - 6 januari 2012 18:16


Nu har jag gjort COMEBACK i b-laget!! Det var RIKTIGT roligt att spela igen, det är ju helt annorlunda än att "bara" träna!! Det var väl tre år sen jag spelade sist tror jag??


I halvlek när jag hade spelat färdigt hade vi släppt in 8 mål, jag hade släppt in 5, försvaret 2 och sen var det en boll som jag är lite osäker på. Men jag kan ta den oxå eftersom jag var ute och cyklade!!


Länge undrade jag vad jag gjorde för FEL, jag var på rätt ställe, jag hade ögonen på bollen, men så VIPS så hade den förirrat sig in i mål i alla fall!! De första tre gångerna tänkte jag shit, MER KROPP BAKOM BOLLEN, lägg dej ner för fan om du måste. Jag hörde allt Pierres röst i huvvet!!  Men när jag satt som ett frimärke i långa och hade HELA kroppen bakom och den ÄNDÅ gick in?? Jag fattade ingenting!!


Men så kom jag på det! 


L-Ö-S-A bollar är SVÅRT!!


Jag kan absolut inte förklara hur en LÖS boll är svårare att ta än en HÅRD.... Det borde ju göra att man har MER TID på sig att ta den. Men på nåt sätt så sölar man ner sig och sen får bollen nån lustig skruv eller så??


När Moa kom in i andra halvlek så såg jag PRECIS hur konstigt det sett ut när jag stog i mål i första. Det ser ut som om målvakten står på hälarna och SOVER! Men när man står där så VET man att man HAR den! Helt plötsligt och vips så har man den INTE!! 


Hur som helst så vann vi och det var KUUUUL! Får se när sjukdom ger mej chansen nästa gång. Idag var det Amandastackaren som var sjuk... Kul för mej, men KRYA PÅ DEJ säger jag!!


Just det ja! Målet för mej idag var att hålla nollan. Fem bollar var mina egentligen, två var försvarets - inte otagbara frilägen från zon 3 och ett skott då jag gick tidigt till "mitt" hörn så skytten vände en skitlös i långa.... Alltså är det inte omöjligt att hålla nollan... hahaha, jag kämpar på så får vi se!!


Men jag hade bättre försvar iaf, vi släppte in FÄRRE mål när jag stog i mål.


...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards