Nelliesmamma

Alla inlägg under november 2011

Av nelliesmamma - 11 november 2011 17:03


Jag har sagt det förut, men det tål att upprepas tydligen. Det här är den lustigaste serien som jag sett på LÄNGE! Alltså Lågan har förlorat de första SJU matcherna, helt plötsligt slår de till och vinner mot Lundagård. Och inte LITE heller de vann jävlar med 27-22!! Ja, inte är det en STORSGER, men det var ju inte med uddamålet om jag säger så...


Det här gör väl bara att det blir ÄNNU mer öppet i serien och Flottan kanske kan få luft under vingarna igen. Just nu ser det ju lite mörkt ut ... 


Jahapp, ny träningsvecka på måndag och sen ska vi ta oss an Hallby, dom har dippat förr. Rätt inställning, jag säger bara det, rätt inställning och sen kan vad fan som helst hända. Vilja slår klass, bollen är rund.... 


Just det - min gamla (eh? gammal, nä men föredetta) målvaktskollega Amanda har ju återkommit till handbollen, mer taggad än nånsin. Helt plötsligt kan Nicklas GÖDSLA med målvakter, och inte några DÅLIGA heller. Nu blir det stenhård kamp om vem som ska spela. GILLAS och PRECIS vad Flottan behöver! Målvakten är ibland MER än halva laget, know what I mean??


...






Av nelliesmamma - 8 november 2011 22:11


Igår var det egen träning pga arbetssamma tränare, men det var bara fem tjejer som tyckte det skulle vara kul att träna TILLSAMMANS. 


Av de här fem så var två målvakter, så jag beslutade lite snabbt att hoppa över ståendet i mål och gick på skotträning istället. Vi körde lite mängdskott och lite skotteknik och lite spänst och lite blandade målvaktsövningar. Ja, jag hade skitkul i alla fall - och jag räknade med en outhärdlig smärta i axeln idag, men den uteblev som tur väl va!!


Imorron är det träning igen och jag känner att på TORSDAG så kan Växjö förbereda sig på stryk. Jag kommer göra vad jag kan på träning för att höja intensiteten i det vi gör, peppa och hejja kan jag iaf. Om jag inte är bäst på det?? Hihi



....

Av nelliesmamma - 6 november 2011 09:48


Jag äter D-vitamin året om numera, tipset kom från Kostdoktorn.se från början. Men jag söker alltid efter mer kunskap i ämnet kost och hälsa. Här är en föreläsning om D-vitamin, kolla gärna 14,5 minut in i filmen. Jag har trott att solning i solarium INTE skulle vara så hälsosamt just ur D-vitaminsynpunkt. Själv solar jag ENBART för att känna mig lite piggare, det känns lite bättre när man ser en levande människa i spegeln på morgonen istället för ett levande lik... :D


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=syRaJVIBNnw




...

Av nelliesmamma - 4 november 2011 18:28


Jag hade laddat för att köra ett rejält pass på X-trainern ikväll och VIPS från ingenstans när jag reste mej från soffan hade jag ont i ett knä. Jag kan VERKLIGEN inte belasta fullt, men jag kan gå och så. Jag var ju nere på ridbanan med Atlas förut så jag kan absolut gå och röra mej försiktigt, men träna hårt på X-trainern? Nä!


OK, jag ska inte säga annat än att det var skönt på ett sätt, men har man laddat för hård träning så känns det som en FÖRLUST när det inte blir av sen juh!! Jag har svårt att tänka mej att det är nåt allvarligt, det är bara VÄLDIGT  irriterande!!


...

Av nelliesmamma - 4 november 2011 18:20


Igår åkte Nellie och jag ner och tränade Atlas lite lös på ridbanan. Det gick så SJUKT bra alltså! Först får han härja helt fritt och det gör har oxå! Shit vad han smäller, han studsar fram som en katt på alla fyra som en gummiboll, skriker och sparkar bakut. Sen gick han såååå fint, lugn och med sänkt huvud, härligt är ordet!!


Idag tänkte jag att jag skulle ha honom till att hoppa, hahaha, han hoppade - inte frivilligt - sen ställde han sig i en hörna med öronen bakåt och var alllmänt missnöjd med hela situationen. OK, jag hade honom till att hoppa 3-4 gånger och sen packade jag ihop och tänkte att han skulle gå "fint" några varv som han gjorde igår... Hahaha, eller hur, han försökte komma undan så jag pressade honom lite, SKUTT över staketet och ut i hagen....


Det fanns ju bara en sak att göra - hämta honom och köra LITE till så han inte kommer undan genom att hoppa staketet ut från ridbanan lixom!! Det var INTE lätt att få in honom på ridbanan igen, men lugn och bestämd hand får alltid hästen dit man vill...


Ok, jag lärde mej en läxa... inte pressa den här unga mannen - än.


...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards