Nelliesmamma

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2011

Flottan-Vinslöv 22-20???

Av nelliesmamma - 9 oktober 2011 19:33


Ursäkta, var det BARA jag som inte räknade med vinst idag? Jag hade fått intrycket av att Vinslöv skulle vara mycket starkare än de visade idag...


Efter förra helgens bottennapp i Kristianstad så kändes det som om Flottan skulle vara jävligt glada om de kunde hålla siffrorna nere. När de låg under med fem mål så var jag SÅÅÅÅÅ uppe i att Lina inte skulle tappa fattningen som förra helgen. Målvakten är ju sista utposten, om hon ger upp för att försvaret missar så har man ju förlorat matchen! (eller som i Kristianstad, försvaret inte finns alls emellanåt)


Jag är så SJUKT envis med att målvakten är MER än en spelare, hon/han ska peppa istället för att skälla/vika ner sig.  Hon/han kan vända matchen med en omöjlig räddning eller två, men om man lägger krut på att försvar saknas/missar så minskar chansen till den där magiska räddningen till nästan NOLL! Åja, jag vet nog att en utespelare oxå kan göra en eller två brutala satsningar som ger de andra en väg att följa...  


Det glädjer mej att samarbetet försvar/målvakt fungerade MYCKET bättre och att Lina ser mer hemma ut -och trygg i sitt grundspel. Jätteroligt! 


Jag blev skitglad när Anna Broberg fick börja spela så att A-L-L-T hennes adrenalin kom till användning. Men hur fan gick det med knät egentligen? Hon har alldeles för mycket rutin för att vi ska ha råd att vara utan henne.


Sen var det sjukt skönt att Mika hittade mål till slut, en sån spelare är ju alla lags dröm juh! Shit vilken sköning, jag njuter varje minut!


Sara rå? Inte tränat på ÅR och sen går in och spelar nästan 60 minuter efter två veckors träning. Och HUR hon gjorde det med! SKÖNT med förstärkning på linjen nu när Emilia stuckit på långsemester. Jag bara önskar att Sofia på linjen ska lyckas lika bra på match som på träning, en vardande stjärna där va?


När jag ändå var i idrottshallen passade jag på att få se en skymt av stora idolen SEVE! Han gjorde ju ingen besviken... hrm, om man inte förväntar sig att han ska träffa mål såklart. Hahaha, helt otroligt att målvirket håller för hans stolpskott... Han la en straff -och målvakten ska nog vara JÄVLIGT glad att han inte räddade den bollen, för jag tror inte människan hade överlevt.... Jag gillar Flottans spel, uppoffrande satsningar och en STÖRTSKÖN målvakt i Mazetti. De går väl upp till tvåan va??


...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nelliesmamma - 8 december 2023 20:29

I min familj är vi fem syskon och en halv.    Det är en underdrift när jag säger att det har varit svårt att förstå alla. Ju mer jag tänker på det, desto mer inser jag att vi alla fem och en halv är varandras motsatser -i allt. Och ärligt så kan ...

Av nelliesmamma - 15 augusti 2021 21:26

Jag har sett och upplevt toppen och botten.   Jag har sett vilket arbete som krävs för att bli bäst.  Jag har sett alla svettdroppar som Du betalat för att komma först. Jag har sett vilket pyttemisstag som tar Dig från guldmedaljen. Jag har...

Av nelliesmamma - 15 augusti 2021 20:45

Den här bloggen startade jag för sååå många år sedan. Jag hade så mycket som jag behövde få ur mig.    Jag vet att många älskade, många hatade, och ännu fler förundrades över mitt sätt att se på världen.   Eller kanske mest av allt hur jag så...

Av nelliesmamma - 24 september 2018 15:56

Nollvisionen, men när? Karlskrona 24/9 2018 Nedan kommer relevanta klipp från en debattskrift gjord av Magnus Andersson på Cajoma Consulting i Uppsala år 2003 (Nollvision eller nollillusion, Uppsala 2003) En sammanfattning av nollvisionen ...

Av nelliesmamma - 22 september 2018 16:56

I flera dagar har jag haft funderingar på om jag skulle tävla alls. Jag har inte känt mig pepp. Atlas har känts avig och inte alls på G. Sen funderade jag på om jag skulle stryka mej i Trail och bara rida de andra grenarna. Hur det slutade? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards