Nelliesmamma

Alla inlägg under september 2011

Av nelliesmamma - 16 september 2011 19:41


Mitt jobb är S-J-U-K-T krävande, men så O-T-R-O-L-I-G-T roligt, det måste nog upplevas tror jag!! 


För nån vecka sen eller så så slogs jag av en tanke. OM jag hade vetat DÅ - det som jag VET nu, så hade jag A-L-D-R-I-G satt mig i bilen och genomfört min första körlektion.


Hahaha, helt SJUKT vad mycket jag har förändrats i bilen på så kort tid alltså!! Alla eventuella trafiklärare kunde väl dela med sig av sin första tid i bilen?


Jag har hela tiden blivit coachad och peppad av Anne, bättre chef och mentor kan du bara drömma om alltså! Jag minns att hon sa vid nåt tillfälle: Du kommer att skratta åt det här en vacker dag. Och JA, jag SKRATTAR åt det!!


Du är verkligen toppen Anne!!


Jag har alltid sagt att jag HELLRE tar en käftsmäll mellan ögonen när jag förtjänare det än att få höra av NÅN ANNAN att något jag gjort inte duger... Och jag får en käftsmäll ibland, precis mellan ögonen. Men mycket oftare får jag ett vänligt och upplyftande ord på vägen. SHIT vad jag älskar mitt jobb och min arbetsplats!!


Det vore lögn att säga att jag LÄNGTAR till på måndag, för jag har så otroligt mycket kul och mys med Nellie på helgerna. MEN när måndagen kommer så har jag INGENTING emot det.


...


Av nelliesmamma - 13 september 2011 18:10


Jag skulle ta ett minipass idag tänte jag, jag har varit lite slarvig sista tiden och låtit den lilla prinsen gå och dra i hagen bara.


Nu fick jag helt plötsligt problem eftersom sviterna från den stora kraschen sitter i . Han vill ABSOLUT inte gå igenom grinden för han är rädd för staketet. Jag tänkte SHIT ska jag stå här nu oxå, jag börjar snart jobba..


Ungefär som om inte det är det VÄRSTA som man kan tänka när man sysslar med hästar? Jag tog några djupa andetag och sen fick jag med honom! Vi körde ett minipass på ridbanan och han var SÅÅÅÅ duktig!!



...

Av nelliesmamma - 13 september 2011 18:04


Jag var hos Catharina Aronsson Plan idag för att kolla igenom ryggen. Jag har ju faktiskt börjat S-P-R-I-N-G-A, hrm..ja, jag GÅR inte iaf!


Jag ville bara kolla så att rygg/bäcken är rakt eftersom det har en tendens att tippa och bli snett. Nu när jag har hittat tillbaka till handbollen igen och allt!


GAAAAAH, ryggen var RAK!!


Jag var lite tilltryckt i axlar och brösrygg, men HÖR och HÄPNA, det fanns FLER trafiklärare i den här stan som fick komma på besök hos kiropraktorn för den åkomman! Man ska ju vara lite på alerten, och utan att man kanske tänker på det så sitter man och spänner sig. AHA, avslappningsövning i bilen?? Hrm, kanske EFTER lektionen då!


..

Av nelliesmamma - 11 september 2011 20:42


Ja, hur många har inte sagt att Hästö ställer upp med ett juniorlag och att de kommer att åka ur allsvenskan med buller och bång??


Ett par stycken som jag har hört iaf. De kanske får rätt, det får vi veta längre fram. Jag njöt långa stunder under matchen idag ska jag bara be att få tala om. Det var bara att jag fick en känsla av KORTHUS, alltså det är bra spel, bra spelare men det krävs så otroligt LITE för att tappa konceptet och tappa tex 5 bollar i baken. Ja, det är UNGA och orutinerade spelare i laget, det BLIR så då. 


Det tar vi och tuggar i oss tycker jag eftersom det tidvis är BRILLIANT spel på planen, vem njöt inte av Hertzbergs kross till Jasse tex? Men jag tycker att målvakten ska KASTA på halvfria spelare, det är ju GRATISMÅL för tusan! Haha, kan man stå och studsa bollen inne på S-J-U meter flera gånger (snoddes av försvaret såklart) och passa klockrena passningar till motståndaren så kan man väl kontra på halvfria kanter? 


Jag gillar Erik Lindau, jag var lite orolig att det var lite "lekstuga" när de spelade i DM, att det svaga motståndet gjorde att det flöt på på ett sätt som inte skulle vara möjligt i allsvenskan. Men jag tycker absolut att han har det "där" i sitt spel även idag. Nu vet vi inte statusen på Rimbo ännu, kanske ett bottenlag? Men jag ser fram emot nästa hemmamatch och DÅ jävlar tar vi poäng oxå! ELLER HUR?


Jag gillar Linus, men han skjuter för lite med tanke på vilken bössa han har.


Jag gillar Fredde i mål, synd att han hamnade i en svacka på kantskotten idag...


Vad hände med Tomas? Förväntade vi oss för mycket där eller? Premiärnerver hoppas jag!


Jag gillar egentligen alla spelarna ska jag säga! Haha! See you!!


...

Av nelliesmamma - 8 september 2011 18:21


Ja, jag kan inte förklara det på nåt annat vis! Det är en gammal flamma som har tagit fyr och det känns helt U-N-D-E-R-B-A-R-T!!!


När jag slutade i Ronneby kändes det verkligen som om den där tiden med handboll var förbi, men nu är det är absolut roligare än nånsin!! (undantaget KHF-tiden som aldrig kan toppas)


Igår slog de till och hade en kombinerad skott/målvaktsövning där det kommer skott KANT-YTTERNIA-YTTERNIA-LINJE. Det gäller att hitta positionen, jobba rätt och helst ta bollen såklart. Men jag är mest inne på att JOBBA RÄTT! Jag har väl en räddningsprocent på typ 5% på träningen men EN RUNDA nollade jag och det var helt SJUKT vad det var S-K-Ö-N-T!! Det är en sån jävla kick så det finns inget sätt att förklara det! Hmmm, långsam som fan och mitt enda vapen är slughet... :D Ibland kan jag lura dem... 


Min hjärna är nog fulländad när det gäller ASSA och DISSA... Jag kan inte minnas en enda DÅLIG sak som jag gjorde på träningen igår. Jag har bara en SKÖN känsla av den där NOLLADE RUNDAN! Däremot har jag ett STARKT minne av några dåliga utkast, eftersom en av tjejerna frågade hur jag ville att hon skulle springa egentligen - bollen kommer ju bakom mej hela tiden.... STACKARN, jag missade verkligen ALLA HENNES utkast... URK!! Men jag gräver inte ner mej, jag har inte kastat på två år(?) om jag kan fortsätta träna så ÄGER mina utkast om några månader. Hahaha, nä jag behöver inte jantelagen för den ger mej ingenting!!


...

Av nelliesmamma - 8 september 2011 18:21


Ja, jag kan inte förklara det på nåt annat vis! Det är en gammal flamma som har tagit fyr och det känns helt U-N-D-E-R-B-A-R-T!!!


När jag slutade i Ronneby kändes det verkligen som om den där tiden med handboll var förbi, men nu är det är absolut roligare än nånsin!! (undantaget KHF-tiden som aldrig kan toppas)


Igår slog de till och hade en kombinerad skott/målvaktsövning där det kommer skott KANT-YTTERNIA-YTTERNIA-LINJE. Det gäller att hitta positionen, jobba rätt och helst ta bollen såklart. Men jag är mest inne på att JOBBA RÄTT! Jag har väl en räddningsprocent på typ 5% på träningen men EN RUNDA nollade jag och det var helt SJUKT vad det var S-K-Ö-N-T!! Det är en sån jävla kick så det finns inget sätt att förklara det! Hmmm, långsam som fan och mitt enda vapen är slughet... :D Ibland kan jag lura dem... 


Min hjärna är nog fulländad när det gäller ASSA och DISSA... Jag kan inte minnas en enda DÅLIG sak som jag gjorde på träningen igår. Jag har bara en SKÖN känsla av den där NOLLADE RUNDAN! Däremot har jag ett STARKT minne av några dåliga utkast, eftersom en av tjejerna frågade hur jag ville att hon skulle springa egentligen - bollen kommer ju bakom mej hela tiden.... STACKARN, jag missade verkligen ALLA HENNES utkast... URK!! Men jag gräver inte ner mej, jag har inte kastat på två år(?) om jag kan fortsätta träna så ÄGER mina utkast om några månader. Hahaha, nä jag behöver inte jantelagen för den ger mej ingenting!!


...

Av nelliesmamma - 8 september 2011 18:13


Idag skulle jag börja med utsackningen tänkte jag och det gick JÄTTEBRA till att börja med. Han stod så lugnt och fint så! Det var bara det att när jag gick runt för att ta andra sidan så började han dansa runt!


Det blev lite bak och fram på nåt vis, för han ville ABSOLUT inte stå stilla. Jag blev lite full i skratt eftersom ALL annan träning som jag gjort har gått ut på att GÅ UNDAN FÖR TRYCK, och nu ville jag ju att även om jag kastade en tröja på honom så skulle han stå STILL!! Jag var så tålmodig så,  och jag lät honom springa runt så han skulle märka att DET gjorde ingen nytta. Men DET hjälpte inte ett skit, så jag röt till och sa; NEJ, stå still. 


Han jävlar stod som en staty!!


Då var jag ju tvungen att göra LITE till så att han fick lyckas med att stå still medan jag kastade tröjan oxå... Jag blev allt lite nervös att han skulle börja dansa innan jag nöjde mej, konflikt är det sista jag vill ha. Allt som allt tog träningspasset idag 10 minuter. KALAS med en sån smart häst. Nästa gång blir det benen som ska sackas ut!!



...

Av nelliesmamma - 6 september 2011 21:31


Tro vad du vill, men jag tog tillfället i akt att träna med Flottan igår. Hihihi...


Jag var ju med Lina och kollade DM i söndags, och på vägen hem var Lina lite i ett chocktillstånd. 


"Alltså Flottan har förlorat mot Växjö!!"


Jag vet inte hur många gånger hon sa det...


"Alltså Flottan har förlorat mot Växjö!"


Jag lovade att följa med på träningen och kolla igenom grundspelet och hur det fungerar med samarbete målvakt-försvar. Bäst jag satt där i bilen och kände mej dissad och utkastad (P96, du som inte redan vet) så tänkte jag att "vafan jag kan väl byta om och vara med och passa lite, det gör väl ingenting?"


Lite nervös och så över att träffa Nicklas, jag har ju bara sett honom spela i Hästö och coacha Karlshamns damer. Han är ju så att säga en STJÄRNA va... Men vafan, jag gick fram till honom och frågade om jag fick vara med och träna.


"Ja, varför skulle du inte få det?" 



Jag sträckte fram näven för att lixom presentera mig... han bara tittade på mej och sa: "Jag vet vem du är, du får väl hjälpa oss att inte åka ur serien, eller vad var det som du skrev i bloggen???"


Hrm... ojsan!!


Om nu någon trodde att jag menade att dissa Flottan i mitt förra inlägg så uttryckte jag det klantigt (igen??) RÅDISSEN som jag nämnde gällde Växjö, Kalmar och "overall" intrycket av statusen på DM. Hahaha, typiskt mej att kludda till det va?

...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards