Nelliesmamma

Alla inlägg den 20 september 2011

Av nelliesmamma - 20 september 2011 08:48


Alltså, jag har ju börjat träna handboll igen! Det BÄSTA med det är att jag får bättre disciplin till egen träning.  Sen råkar det ju vara SJUKT roligt oxå. 


Det var ju egentligen meningen att jag bara skulle följa med Lina till träningen och hjälpa henne med lite detaljer, men fan vad roligt det är nu igen!


Igår hade vi två tjejer som hjälpte till så vi fick lite specialskott, nu väntar vi bara in resultatet. Det kan dröja upp till två månader tills ett "nytt" beteende dyker upp på match enligt Pierre (Mattsson, bästa målvaktstränaren i vääääärlden) Jag gissar att det beror på hur OFTA och hur MYCKET man tränar på det där nya. Igår körde vi lite på returtagning i zon 2, men det går såklart att använda till alla trängda skott i zon 2... Lina gjorde TROTS sin strålande insats några ganska dumma slarvfel under matchen. Hahaha, ingen sån skit när man ligger på 50%.


Hur många gånger har du hört en tränare skrika till målvakten på match: Gör detta och detta!! Hihihi, det går ju inte om man inte tränat tillräckligt mycket på det först! Man måste träna in ett beteende på lång sikt och sen bara ploppar det upp på matchen sen, DÅ har man lärt sig nåt nytt! Jag var med och tränade på sitträddningar (sjunket) och det dröjde bara några veckor så gjorde jag det på match. Det är SJUKT hur kroppen reagerar instinktivt i en given situation som man övat på innan. Efter det VET jag samma fakta som Pierre, det är BARA på träning man kan förändra ett beteende, på matchen är det bara att jobba på med det som man har med sig.


...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards