Nelliesmamma

Alla inlägg den 4 september 2011

Av nelliesmamma - 4 september 2011 20:57


Nu kommer en RÅDISS!!


Jag har varit i Växjö och sett på DMslutspel i handboll hela dagen lång. Jag skulle vilja säga att matchen mellan Anderstorp och Växjö är den sämsta damhandbollsmatch som jag har sett i hela mitt liv. Innan vi körde upp idag hade vi fått intrycket att Växjö skulle vara ett BRA lag. OM de är det hade de en nära-döden-upplevelse som lag betraktat idag. 


Jag har en bekant som har myntat uttrycket "alias-satsning". Det betyder att man gör en satsning med bollen U-T-A-N att aktivera sin försvarare. Det ser ibland MYCKET snyggt ut och Växjös spelare gjorde det dessutom i hög fart. Problemet är att man inte kommer "till skott" och om man ändå tar läget så blir det inte mål eftersom man inte gjort jobbet.


Kalmar såg jag i finalen och det var inte roligt att se ett fornstort lag i det skicket... De var så otroligt utspelade av Hallby att hela DM-slutspelet kändes som ett skämt. 


De LJUSGLIMTAR som jag tar med mig hem är att Lina och jag har haft en skön dag i en obekväm sporthall. (hahaha) Jag fick träffa mina guldtjejjer Ida och Nykan som fick med sig en varsin guldmedalj hem, Hästö har en skytt i sitt lag som jag kommer att Ä-L-S-K-A den här säsongen, Olof Wikdahl kommer bli min nya målvaktsfavorit nu är Othén dragit från staun, Erik Lindau kommer att bli rolig att se i årets allsvenska...


Jag gissar att det kommer bli en OJÄMN div1 Södra i år. Hallby känns som ett starkt lag. Växjö och Kalmar räknar jag till botten, Flottan fick stryk av Växjö...hoppas att Lina kan höjja Flottan till skyarna precis som förra året....annars blir det respass till div2??


...

Av nelliesmamma - 4 september 2011 20:53


Mamma! Mamma!


-Barnpigan är en ängel.

-Är hon? Hur vet du det?

-Hon är naken och står på knä och ropar...


"Åh GUD, jag kommer!"

 

Men pappa är lyckligtvis där och håller fast henne

bakifrån så att hon inte flyger iväg..

 

....

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards